Elektroniczna rekrutacja jest coraz bardziej popularna

fot. Witold Chojnacki
Rejestracja na studia za pośrednictwem internetu nie jest trudna i każdy sobie z nią poradzi.
Rejestracja na studia za pośrednictwem internetu nie jest trudna i każdy sobie z nią poradzi. fot. Witold Chojnacki
Coraz częściej uczelnie i szkoły wyższe prowadzą nabory elektroniczne. Ale niestety przez internet jeszcze wszystkiego załatwić nie można. Dokumenty trzeba złożyć osobiście.

Krok po kroku na studia

Krok po kroku na studia

1. Wejść na stronę wybranej uczelni i wybrać zakładkę "rekrutacja".
2. Założyć konto rejestracyjne (najczęściej loginem jest numer dowodu, numer pesel lub system sam je wygeneruje).
3. Wnieść opłatę rekrutacyjną.
4. Wypełnić formularze osobowe.
5. Wybrać kierunek studiów.
6. Wpisać swoje wyniki z wybranych przedmiotów z egzaminu dojrzałości.
6. Sprawdzić, czy zostało się przyjętym.
7. Złożyć dokumenty.

Teraz żeby zgłosić swoją chęć rozpoczęcia nauki na wyższej uczelni, w większości przypadków nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy bowiem wejść na stronę internetową wybranej szkoły i się zarejestrować. - Każdy kandydat musi założyć własne konto rejestracyjne - mówi Wojciech Sokolnicki z biura promocji Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. - Wszystkie informacje, jakie za jej pośrednictwem nam podają, są zabezpieczone, a dostęp do konta ma tylko przyszły student.

Podobnie jest także na większości opolskich uczelni, m.in. na Uniwersytecie Opolskim, Politechnice Opolskiej, Wyższej Szkole Bankowej w Opolu. Ostatnim etapem rekrutacji jest dostarczenie dokumentów. To trzeba już zrobić samemu. - Po złożeniu dokumentów kandydat od razu otrzymuje zaświadczenie o tym, że został przyjęty.

Jeżeli natomiast dokumenty zostaną wysłane do nas pocztą, to tą samą drogą trafi do studenta zaświadczenie o przyjęciu - mówi Jerzy Jantos, prorektor do spraw studenckich na Politechnice Opolskiej. - Cała rejestracja jest bardzo prosta, przechodzi się kolejne kroki. Potrzeba na nią zaledwie pięciu minut - mówi Krzysztof Sławiński, pełnomocnik kanclerza ds. public relations w Wyższej Szkole Bankowej w Opolu.

Osoby, które mają problemy z zarejestrowaniem się, mogą skorzystać z pomocy udzielanej w punktach informacyjnych działających na poszczególnych uczelniach. - Tam też można zdobyć wszystkie niezbędne informacje dotyczące naszej oferty - mówi prorektor Janos. - Nasi pracownicy pomogą także na każdym etapie rekrutacji.

Są jednak uczelnie, które preferują klasyczny nabór - czyli w swoich biurach, bez pośrednictwa sieci internetowej.
- Przecież kandydat na studia i tak będzie musiał do nas przyjść, żeby złożyć dokumenty i podpisać umowę. Internet w tym przypadku byłby tylko dodatkowym kłopotem - mówi Józef Kaczmarek, kanclerz Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji Opolu.

Podobnie odbywa się to w Wyższej Szkole Humanistyczno -Ekonomicznej w Brzegu i w Państwowej Medycznej Wyższej Szkole Zawodowej w Opolu. - Wymagane jest świadectwo dojrzałości, ksero dowodu, orzeczenie lekarskie i zdjęcia - mówi Anna Dworzycka z Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomi- cznej w Brzegu.

Punkt rekrutacyjny działa również w Szkole Wyższej im. Bogdana Jańskiego. W Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Nysie można zarejestrować się drogą elektroniczną, ale formalnie kandydatem na studia zostaje się po złożeniu dokumentów w sekretariacie szkoły.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska