- EUP to strona internetowa ZUS - dostępna pod adresem http:// eup. zus.pl - umożliwiająca płatnikom oraz ubezpieczonym składanie w ZUS określonych dokumentów w formie elektronicznej. Aby skorzystać z tej usługi, trzeba mieć poza komputerem i połączeniem z internetem, bezpieczny podpis elektroniczny wydawany przez odpowiednie centra certyfikacji:
* PCC CERTUM - Unizeto Technologies
* PCCE Sigillum - PWPW
* SZAFIR - Krajowa Izba Rozliczeniowa.
- Jakie dokumenty mogę przekazać do ZUS drogą elektroniczną? - pyta Andrzej z Nysy
- Już dziś osoby posiadające certyfikat kwalifikowany mogą za pośrednictwem Elektronicznego Urzędu Podawczego złożyć następujące formularze i wnioski:
wniosek płatnika składek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek (ZUS-EWN),
wniosek płatnika składek o zwrot nadpłaconych składek (ZUS-EZS),
zgłoszenie reklamacji do informacji o stanie konta osoby ubezpieczonej (ZUS-ERU),
wniosek ubezpieczonego o wydanie zaświadczenia o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS-EWZ),
wniosek o ustalenie przekroczenia rocznej granicy podstawy wymiaru składek (30-krotność) (ZUS-EPW).
W przyszłości lista wniosków, które można składać za pośrednictwem EUP zostanie poszerzona.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?