Eurocash posiada sieć własnych sklepów m.in. „Delikatesy Centrum”, „Eko”, a także sklepy zrzeszone w sieciach partnerskich nadzorowanych przez spółkę (np. „Euro Sklep”, „Groszek”, „Lewiatan”) oraz franczyzobiorców („Groszek”). Ponadto do grupy należy platforma internetowa frisco.pl. Przejmowana spółka Partner posiada ponad 20 sklepów „Lewiatan”.
UOKiK skierował tę sprawę do drugiego etapu postępowania. Wcześniej ustalił, że połączenie nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji.
Po transakcji Eurocash nadal będzie musiał rywalizować z innymi sklepami, w zależności od miejscowości, wielkopowierzchniowymi lub tradycyjnymi. Oznacza to, że nie ma ryzyka, że sklepy podniosą ceny dla konsumentów. Konkurencja nie zostanie również ograniczona na rynku hurtowym – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Zgodnie z przepisami, transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.
Decyzje wyrażające zgodę na dokonanie koncentracji wygasają, jeżeli transakcja nie zostanie dokonana w terminie 2 lat od ich wydania.
DNI WOLNE W 2019 ROKU. ZAPLANUJ URLOP
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?