Ewolucja sprintera

Michał Wandrasz
Centrum Minibusów spółki EvoBus GmbH rozszerza swoją ofertę pojazdów budowanych na bazie modelu Mercedes-Benz Sprinter.

Na podwoziu sprintera o dopuszczalnej masie całkowitej do 5,99 tony skonstruowane zostały niskopodłogowe minibusy liniowe do przewozu maksymalnie 32 osób oraz minibusy turystyczne z miejscami dla 21 podróżnych.
Boczne ścianki nowego minibusu pokryte będą metalami lekkimi, przód i tył wykonane z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem szklanym. Możliwości wyposażenia wnętrza odpowiadają w znacznym stopniu możliwościom ze znanych już minibusów sprinter. Napęd stanowi pięciocylindrowy silnik Diesla CDI o mocy 156 KM. Silnik połączony jest z pięciobiegową przekładnią. Alternatywnie dostępna jest tu także przekładnia automatyczna. W wyposażeniu seryjnym znajduje się m.in. poduszka powietrzna dla kierowcy, system ABS z elektroniczną kontrolą trakcji ASR i hamulce tarczowe na wszystkich kołach.
Niskopodłogowy minibus, przeznaczony do ruchu miejskiego oraz przewozów szkolnych, oferuje miejsce dla 32 pasażerów z fotelami ułożonymi w różnych wariantach. Wyposażony jest w fotele z mocnego, przepuszczającego powietrze materiału tapicerskiego, znane z miejskich autobusów Cito i Citaro. Seryjnie montowana jest podstawa na kasę, sygnalizacja przystanków, klawisz zgłaszania prośby o zatrzymanie, system uchwytów, przeciwpoślizgowa łatwa do czyszczenia wykładzina z PCW, sufit z łatwego do czyszczenia tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem szklanym, wyjmowany luk dachowy, który służy jednocześnie za wyjście bezpieczeństwa, oraz przednia szyba panoramiczna i panoramiczne szyby boczne.
Kolejną propozycją są turystyczne minibusy z 18 i 21 miejscami dla podróżnych. Na bagaż podróżny przeznaczony jest bagażnik umieszczony z tyłu pojazdu o pojemności 2,3 m3, z boku znajduje się dodatkowa komora bagażowa o pojemności 0,4 m3.
Nowy minibus na bazie sprintera 6 t, po wyprodukowaniu pierwszego gotowego prototypu w czerwcu 2001 i po dokonaniu pierwszych prób na terenie fabryki, został poddany intensywnym testom i ocenom u klientów. Minibusy zostały w tym celu zaprezentowane ponad 150 użytkownikom, którzy po przejechaniu ponad 100 tysięcy kilometrów wystawiali samochodom ocenę. Ich uwagi zostały wzięte pod uwagę przed wprowadzeniem minibusów na rynek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska