Inwestycję przeprowadzono w tempie ekspresowym. Przysłowiową pierwszą łopatę wbito we wrześniu, a dziś potężną halę widzi każdy, kto jedzie ulicą Wspólną.
- Odebraliśmy już pozwolenie na użytkowanie budynku - mówi Bogusław Dawiec, dyrektor fabryki Polaris. - Teraz jesteśmy na etapie urządzania, trwają m.in. prace montażowe związane z lakiernią. Planujemy, że seryjna produkcja ruszy we wrześniu, a przedseryjna w lipcu i sierpniu. Pierwotnie planowany był nieco szybszy start, ale w związku ze zmianą modeli w Polarisie data uruchomienia fabryki została przesunięta.
W Opolu będą produkowane pojazdy off-roadowe trzech rodzajów: ATV (popularne quady), pojazdy wieloosobowe do zastosowań użytkowych Ranger i pojazdy rekreacyjno-sportowe - tzw. Rzr.
- Wielkość produkcji będzie zależała od zbytu, ale szacujemy, że rocznie w Opolu powstanie około 25 tysięcy pojazdów - zdradza Bogusław Dawiec. - Mają trafiać do odbiorców w Europie, w Azji, czy w Afryce. Obecnie wiele wskazuje również na to, że pojazdy wyprodukowane w Polsce będę jeździć także po bezdrożach Australii.
Mogliśmy jako pierwsi zwiedzić fabrykę, która zajmuje ponad 30 tys. m kw. Dla porównania: pierwsza fabryka koncernu Mondelez Polska (dawne Cadbury) w Skarbimierzu ma powierzchnię ok. 15 tys. m kw.
Zobacz wideo »
W hali przewidziano miejsca na spawalnię, lakiernię, a także na linie produkcyjne i montażowe z robotami przemysłowymi. Gotowa jest część biurowa, m.in. dla centrum inżynieryjnego oraz pomieszczenia socjalne ze stołówką.
W fabryce znajdzie pracę 350 osób. Rekrutacja na stanowiska kierownicze jest zakończona, ale w przypadku stanowisk produkcyjnych nadal trwa.
- Chcemy, aby w naszej załodze były osoby z dużym doświadczeniem w przemyśle samochodowym. Jednocześnie na średnie stanowiska techniczne przyjmowane są osoby młode tuż po studiach, które właśnie ze względu na wiek takiego doświadczenie jeszcze nie mają - przyznaje Bogusław Dawiec.
Firma Polaris powstała w 1954 r. w Minnesocie. Obecnie zatrudnia 4,5 tys. pracowników i jest notowana na amerykańskiej giełdzie. Koncern ma fabryki w USA, Francji i Meksyku.
Z rok na roku Polaris sprzedaje coraz więcej swoich pojazdów i zakład w Opolu ma pokryć rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne quady, a także być pierwszym przyczółkiem firmy w Europie.
W Opolu Polaris zadeklarował wydanie 100 mln zł.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?