Festiwal opolski miał mniej widzów, ale TVP zarobiła więcej na reklamach

Fot. Krzysztof Świderski
Wykonawcy koncertu "Piosenka jest dobra na wszystko".
Wykonawcy koncertu "Piosenka jest dobra na wszystko". Fot. Krzysztof Świderski
Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu oglądało w TVP 1 średnio 2,8 mln widzów. Stacja uzyskała przy tej okazji 10,5 mln zł ze sprzedaży czasu reklamowego (bez rabatów) - podaje Presserwis.

Impreza była transmitowana w piątek, sobotę i niedzielę wieczorem (10-12 września). Oglądało ją wprawdzie 800 tys. osób mniej niż w ub.r. (wtedy festiwal odbył się w czerwcu), ale przychody reklamowe Jedynki przekroczyły ubiegłoroczne o 5,7 mln zł.

Festiwalowa widownia telewizyjna była największa pierwszego dnia - 3,1 mln osób.

W sobotę festiwal miał 2,9 mln widzów, a w niedzielę - 2 mln.

Pod względem średniego udziału w rynku Jedynka wyprzedziła inne telewizje w piątek i sobotę, osiągając odpowiednio 34 proc. i 26,2 proc.

W niedzielę liderem był TVN z udziałem 19,6 proc. wobec 18 proc. Jedynki.

Średni udział TVP 1 w rynku w czasie trzydniowej transmisji wyniósł 27,4 proc. - i był większy niż udziały konkurencyjnych stacji (TVN - 18,8 proc., TVP 2 - 13,9 proc., Polsat - 11,5 proc.).

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska