Branża turystyczna przeżywa kryzys, kolejne biura podróży będą bankrutować - takie informacje pojawiły się po ogłoszeniu w środę upadłości biura podróży Orbis Travel. Wśród firm mających problemy wymieniono Almatur i Opolanin. Firmy, które swoje siedziby mają również na opolskim rynku.
Zobacz: Firma Orbis Travel ogłosiła upadłość. Opolanie wśród poszkodowanych
Jak podał “Dziennik Gazeta Prawna” obie firmy znajdują się na liście dłużników w Krajowym Rejestrze Dłużników. Czy ich klienci powinni spodziewać się problemów?
Sprawdziliśmy to. Firma Opolanin nie ma zaległych należności. Dodatkowo Bartłomiej Zaleski, prokurent firmy zaprzecza, by firma miała jakiekolwiek finansowe problemy.
- Nasza sytuacja jest bardzo dobra, mamy też bardzo dobre wyniki. Nie wiem dlaczego pojawiły się takie informacje - tłumaczy. - Dodatkowo jesteśmy zwykłym przewoźnikiem pasażerskim, który wynajmuje swoje pojazdy, a nie organizujemy wyjazdów.
Informacji o złej sytuacji finansowej zaprzecza również Almatur.
- Nie mamy finansowych problemów, ani żadnych zaległości w płaceniu kontrahentom - tłumaczy Janusz Wróbel, wiceprezes biura podróży Almatur Opole. - Choć branża turystyczna przeżywa kryzys, nam udaje się wyjść z niego obronną ręką. A nawet lepiej, bo odnotowujemy zyski.
Zobacz: Orbis Travel ogłosił upadłość
Sprawdziliśmy również, czy firmy Almatur Opole nie firguruje w KRD. Uspakajamy. Konto firmy jest czyste, nie ma zaległości.
Firma Almatur Opole jest częścią grupy Almatur, która swoje biura ma w dziesięciu polskich miastach. Wpis do KRD dotyczy jedynie spółki Almatur z Warszawy.
Firma wydała oficjalne oświadczenie w tej sprawie. Jak informuuje zarząd grupy, wpis ten dotyczy zdarzenia z 2002 roku o kwocie ok. 8 tys. zł plus odsetki.
- Roszczenie, którego dotyczy wpis, nie było uznawane przez Almatur i jest przeterminowane - czytamy dalej.
Jak wynika z danych, w ub. r. cała grupa Almatur ośiągnęła obrót rzędu 60 mln zł, a zysku wypracowała ok. 1,5 mln zł. W bieżącym sezonie wzrost wartości sprzedaży odnotowano o 9 proc., a firma spodziewa się zakończenia roku na plusie.
- Nasi klienci powinni być więc spokojni - uspokaja Janusz Wróbel. - Nie tylko nasza kondycja, ale kondycja całej grupy jest bardzo dobra. Nie ma najmniejszych powodów do niepokoju.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?