Ford Mondeo po liftingu

Ford
Ford
W październiku do polskich salonów ma wjechać nowy ford.

Wśród najważniejszych zmian stylistycznych należy wymienić śmielsze kontury kształtujące przód samochodu, z charakterystycznymi kratami wlotu powietrza. Dolna krata, w kształcie trapezu, jest teraz jeszcze większa i wyraźniej zaznaczona. Mocniej kontrastuje przez to ze stylową, wąską kratką powyżej. Oba wloty powietrza starannie wkomponowano w wyraźniej zaznaczony kontur maski silnika. Nowy kształt mają też przednie zderzaki, w które wbudowano światła do jazdy dziennej, wykorzystujące diody świetlne LED.

Również wnętrze mondeo poddano modyfikacji. Jego wygląd dużo zyskuje dzięki nowemu wzornictwu. Uwagę zwraca nowy kształt centralnej konsoli biegnącej między przednimi fotelami oraz zmienione wykończenia drzwi z integralnymi wewnętrznymi klamkami, całkowicie schowanymi w odpowiednich zagłębieniach. Bardzo przydatna jest także górna konsola nad przednią szybą, w której umieszczono punkty świetlne utworzone przez diody LED, dające delikatne i subtelne oświetlenie wnętrza. Całość uzupełnia podsufitka ze specjalnie plecionego materiału.

Jednym z najważniejszych atutów odnowionego forda mondeo jest bogaty wybór nowoczesnych i ekonomicznych jednostek napędowych. Odnowiony mondeo jest pierwszym modelem oferowanym przez Ford of Europe, w którym dostępna jest najmocniejsza wersja silnika benzynowego Ford EcoBoost o pojemności 2,0 litrów, dysponująca mocą aż 240 KM. Nowa jednostka wchodzi do oferty Forda obok dostępnego już od pewnego czasu silnika o mocy 203 KM.
W odnowionym mondeo oferowany będzie także zmodyfikowany diesel Ford Duratorq TDCi w wersji o pojemności 2,2 litra. Silnik ten szczyci się obecnie zwiększoną o 12 proc. mocą, która wzrosła dzięki temu do 200 KM. W ten sposób jednostka ta stała się najmocniejszym ze wszystkich silników rodziny Duratorq, jakie dotąd Ford miał w swojej ofercie.

Obok tego silnika oferta wersji mondeo TDCi obejmuje także znacząco zmodyfikowaną jednostkę Diesel Duratorq TDCi o pojemności 2,0 litrów, którą zaczęto oferować w fordzie mondeo na początku bieżącego roku. Jednostka ta jest dostępna w wersjach o mocy 115, 140 oraz 163 KM. Napęd jest przekazywany na koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów, która jest oferowana we wszystkich wersjach nadwoziowych.
Nabywca ma nadal do wyboru dostępne już wcześniej silniki benzynowe Ford Duratec o pojemnościach 1,6 i 2,0 litrów, rozwijające moc odpowiednio 120 i 145 KM. Klienci preferujący paliwa alternatywne mogą wybrać wersję Flexi Fuel, która może być zasilana zwykłą benzyną bezołowiową lub bioetanolem E85 bądź dowolną mieszanką obu tych paliw. Silnik w wersji Flexi Fuel powstał na bazie 2-litrowej jednostki benzynowej. Zarówno do silników benzynowych Ford EcoBoost, jak i do gamy silników Duratorq TDCi wkrótce dołączą także mniejsze jednostki o pojemności 1,6 litra.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska