Furgonetka elegancka jak minivan

Michał Wandrasz
Wkrótce w salonach Renault pojawi się nowa generacja produkowanego od ponad 20 lat modelu trafic.

Mocny i wyrazisty styl nowej furgonetki Renault zrywa z tradycyjną linią obowiązującą w tym segmencie samochodów. Okazuje się, że samochód dostawczy nie musi być wcale kanciasty i mało aerodynamiczny. Opadający przód, duże przednie reflektory i uwypuklone nadkola nadają sylwetce agresywności i "muskulatury". Oryginalny kształt kabiny nazwany "efektem jumbo" zapewnia dobry do niej dostęp i funkcjonalność.

Jak zapewnia producent, nowy trafic dysponuje najlepszymi parametrami użytkowymi spośród samochodów obecnych na rynku. Dostępny będzie w 33 wariantach o dwóch rozstawach osi (3098 mm lub 3498 mm), dwóch poziomach ładowności (1000 i 1200 kg) oraz trzech typach nadwozia (furgon, kombi i platforma z kabiną). Wersja podwyższona dostępna będzie w przyszłym roku.
W wersji L1H1 furgon lub częściowo przeszklonej auto posiada pojemność użytkową wynosząca 5 metrów sześciennych, przestrzeń ładunkową o długości 2,41 i wysokości wewnętrznej 1,38 m. Wersja przedłużona L2H1, która zostanie wprowadzona pod koniec tego roku, będzie oferowała pojemność użyteczną 5,9 metra sześciennego oraz o 40 cm większą długość użyteczną, pozwalającą pomieścić trzy europalety.
Kombi, dostępne w wersji przeszklonej lub częściowo przeszklonej i dwóch rozstawach osi, występują jako 2-, 3-, 5-, 6-, 8- lub 9-miejscowe pojazdy i wyposażone są w wyjmowane fotele oraz składane i opuszczane siedzenie tylne.

Nowy trafic ma deskę rozdzielczą wyposażoną w wiele schowków ułatwiających życie kierowcom i pasażerom. Seryjnie montowana jest na przykład część przykrywająca dokumenty (faktury, dowody dostawy itp.) tak, aby nie odbijały się one w przedniej szybie. Użytkowanie ułatwia także kierownica z regulowaną głębokością, cztery uchwyty na mapy, dwa uchwyty na kubki, ruchoma popielniczka oraz podświetlany i chłodzony schowek podłączony do klimatyzacji. Dźwignia zmiany biegów umieszczona jest w desce rozdzielczej.
W momencie wprowadzania do sprzedaży nowego trafica napędzać będą mogły silniki: 1,9 dCi o mocy 82 KM i 100 KM oraz dwulitrowy 16V o mocy 120 KM. Oferta silników będzie wzbogacona w przyszłym roku o nowy silnik 2,5 litra dCi 16V o mocy 133 KM.
Do wersji z silnikiem 1,9 dCi 100 KM, 2,0 16V i 2,5 dCi montowana będzie seryjnie nowa 6-biegowa skrzynia mechaniczna, która ułatwia przyspieszanie na każdym z przełożeń pośrednich, a jednocześnie obniża zużycie paliwa i poziom hałasu.

Nowa francuska furgonetka wymaga wymiany oleju co 30 tysięcy kilometrów (lub co 2 lata), a silniki i skrzynie biegów gwarantują trwałość do przebiegu 250 tysięcy km. Dzięki ocynkowaniu całości konstrukcji nadwozia oraz zabezpieczeniu wszystkich profili zamkniętych woskiem auto posiada 12-letnią gwarancję antykorozyjną.
Trafic seryjnie wyposażony jest w system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania. Na zatrzymanie się z prędkości 100 km/godzinę potrzebuje najwyżej 43 metrów.
Nowy trafic został opracowany wspólnie z General Motors Europe, zgodnie z umową o kooperacji podpisaną w grudniu 1996 roku. To samo auto będzie sprzedawane od połowy tego roku przez Opla pod nazwą Vivaro, a Nissan rozpocznie jego sprzedaż w połowie przyszłego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska