Gadżety też służą kreowaniu wizerunku firmy

Edh
Większość właścicieli przedsiębiorstw przyznaje, że rozdaje upominki, by podziękować klientom.  Fot. scx.hu
Większość właścicieli przedsiębiorstw przyznaje, że rozdaje upominki, by podziękować klientom. Fot. scx.hu
Komunikacja wizerunkowa małej firmy jest możliwa nawet przy ograniczonym budżecie.

Oprócz reklamy oraz narzędzi Public Relations można postawić na tańsze formy marketingowe – na przykład upominki.

Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw często nie zdają sobie sprawy, jaką rolę

w postrzeganiu marki przez otoczenie odgrywa jej wizerunek. Zbiór pozytywnych skojarzeń, dotyczących firmy - ma bezpośredni wpływ na relacje biznesowe.

Rozpoznawalność produktów i usług, będąca wynikiem odpowiednio zaplanowanej oraz konsekwentnie realizowanej strategii wizerunkowej pozwala budować pozycję lidera na rynku. Dlatego na działania, budujące świadomość marki w otoczeniu coraz częściej decydują się także firmy z sektora MSP.

Celem kształtowania świadomości marki jest to, by została ona jak najdłużej zapamiętana przez otoczenie oraz wyróżniała się na tle konkurencji.

Z badań TNS OBOP wynika, że znaczna większość przedsiębiorstw w procesie kreowania własnej tożsamości, decyduje się na prowadzenie działań marketingowych, mimo że generują one jedne z najwyższych kosztów. Przedsiębiorstwa w Polsce zazwyczaj wykorzystują do tego celu reklamę prasową lub zewnętrzną, rzadziej telewizyjną czy radiową. Warto jednak zaznaczyć, że dwa ostatnie rodzaje mediów (z uwagi na wysokie koszty, związane z prowadzeniem w nich działań reklamowych) - zdominowane są przez największych graczy.

Z konieczności pracy nad wizerunkiem marki coraz częściej zdają sobie sprawę także mikro

i makro przedsiębiorstwa. Mimo, że dystrybucja materiałów promocyjnych wśród partnerów biznesowych i klientów jest powszechnie wykorzystywana w dużych firmach, staje się także korzystnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw z sektora MSP.

Jego zaletą są przede wszystkim niższe koszty oraz skuteczność nośnika. Potwierdzeniem tego są wyniki finansowe firm, które produkują gadżety reklamowe. Branża rośnie w siłę, a materiały z nadrukiem własnego logo zamawiają już nawet te przedsiębiorstwa, które wcześniej nie zwracały uwagi na promocję, takie jak hurtownie akcesoriów biurowych czy wypożyczalnie samochodów.

Z przeprowadzonych badań na zlecenie organizacji Promotional Products Assocation International wynika, że większość (bo aż 83%) właścicieli przedsiębiorstw przyznaje, że rozdaje upominki, by podziękować klientom. Ma to bezpośredni wpływ na autoprezentację firmy oraz świadczy o wysokim standardzie obsługi.

Drugą najczęściej wskazywaną odpowiedzią było wykorzystanie gadżetów w celu wsparcia strategii marketingowej dla nowych rodzajów działalności – wskazało ją 53% przedsiębiorców.

– Jedną z najważniejszych zasad przy wyborze gadżetu, który wręczamy naszym

kontrahentom lub klientom
, jest to by był on związany z profilem przedsiębiorstwa oraz dostosowany do targetu, który go otrzyma – mówi Marzena Raczkiewicz

z firmy MER Plus. – Materiały reklamowe odgrywają również istotną rolę w strategii estetycznej firmy. Jeśli ich projekt jest przemyślany, oryginalny oraz dobrze wykonany to z powodzeniem mogą one służyć jako narzędzie do promocji danej marki. Przykładem mogą być torby reklamowe z logo firmy - dodaje.

Zobacz: 350 mln zł zarobiły polskie miasta na darmowej reklamie

Szybko zmieniająca się moda ma bezpośredni wpływ na popularność trendów w różnych branżach. Rynek gadżetów jest szczególnie wyczulony na zmiany we wzornictwie. - Wciąż rosnącym powodzeniem cieszą się artykuły hand–made – mówi Marzena Raczkiewicz.

Gadżet jest również dobrym narzędziem do wypromowania logo firmy. Statystycznie człowiek, który widzi reklamę zewnętrzną lub prasową jest w stanie skupić na niej swoją uwagę nie dłużej niż 3 sekundy i rzadko zdarza się, że do niej powraca.

Zaletą gadżetów codziennego użytku jest więc to, że ich nabywcy mają styczność z logo firmy znacznie częściej, niż w przypadku innych form reklamy. Jednym z najbardziej popularnych upominków reklamowych są artykuły piśmiennicze lub ceramiczne. Firmy do promocji swojego wizerunku wykorzystują również przedmioty o charakterze użytkowym, jak np. pendrive’y.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska