- Rozbudowa 12-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 45 pomiędzy Bierdzanami i Kuniowem ma na celu podniesienie parametrów technicznych i użytkowych drogi poprzez wzmocnienie konstrukcji oraz podniesienie parametrów nośności do 11,5 t/oś - informuje Agata Andruszewska z opolskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Na kilku skrzyżowaniach w Trzebiszynie planowana jest dobudowa pasów do skrętu w lewo. Przebudowane zostaną 2 obiekty mostowe oraz 18 przepustów.
Etap prac przygotowawczych planujemy zakończyć w 2024 roku, a roboty będą prowadzone w latach 2025-2027 - mówi Agata Andruszewska. - Na chwilę obecną szacunkowy łączny koszt inwestycji wynosi około 77 mln zł.
W tym roku zakończy się budowa obwodnicy Olesna w ramach drogi ekspresowej S11. Rozpoczęcie budowy odcinka tej trasy na terenie powiatu kluczborskiego planowane jest za dwa lata.
- Budowa drogi ekspresowej S11 Kępno - granica województwa opolskiego i śląskiego (z wyłączeniem obwodnicy Olesna) obejmuje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 45,8 km, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku - wyjaśnia Agata Andruszewska.
Jej początkowy fragment zlokalizowany będzie na terenie województwa wielkopolskiego (na długości ok. 12 km) i będzie łączył się z oddaną do ruchu w sierpniu 2021 r. obwodnicą Kępna (II etap).
Kolejna, niemal 3-kilometrowa część trasy, zlokalizowana będzie na terenie województwa łódzkiego. Natomiast 31 km drogi przebiegać będzie na terenie Opolszczyzny, przez gminy Byczyna, Kluczbork i Lasowice Wielkie. Koniec tego odcinka połączy się z realizowaną obecnie obwodnicą Olesna na wysokości Kolonii Ciarka.
W ramach zadania zaplanowano budowę czterech węzłów drogowych: Siemianice, Byczyna, Kluczbork Północ oraz Kluczbork Południe. Pomiędzy węzłami Kluczbork Północ i Południe planowana jest budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych. W rejonie węzła Kluczbork Północ planowana jest również budowa Obwodu Utrzymania Drogi. Zaplanowano budowę kilkudziesięciu obiektów inżynierskich, w tym przejść dla zwierząt.
- W sierpniu 2021 roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Opolu wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla tego odcinka - mówi rzeczniczka GDDKiA w Opolu. - To decyzja, która stanowi potwierdzenie rekomendowanego wariantu przebiegu drogi (W2B, to jest wariant żółto-zielony). Wydana decyzja środowiskowa stanowi bardzo istotny krok w procesie przygotowania tego zadania do realizacji.
Wydana przez RDOŚ w Opolu decyzja środowiskowa zatwierdza wybór wariantu przebiegu drogi spośród kilku wariantów, które były przedmiotem analiz w ramach Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.
28 listopada 2022 r. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska, po rozpatrzeniu odwołań, utrzymał w mocy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) na realizację tego odcinka drogi ekspresowej. Tym samym decyzja ta stała się ostateczna.
- Utrzymanie w mocy decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach pozwala na kontynuację prac projektowych, to jest sfinalizowanie Koncepcji programowej oraz uwzględnienie jej postanowień w przygotowywanych dokumentach do ogłoszenia postępowania przetargowego na realizację tej inwestycji - wyjaśnia Agata Andruszewska. - Rozpoczęcie robót budowlanych planujemy w 2025 r., po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?