Jeśli nie otrzymałeś paragonu, możesz to zgłosić do urzędu kontroli skarbowej - mówi Agnieszka Derkacz, rzecznik prasowy Urzędu Kontroli Skarbowej w Opolu.

Klientka: - Zrobiłam zakupy w sklepie odzieżowym i nie dostałam ani paragonu, ani faktury. Okazało się, że koszulki są za małe i poszłam je wymienić. Sprzedawca powiedział mi, że bez paragonu nie mogę tego zrobić. Komu i gdzie mogę to zgłosić?

Zobacz: Opole. Urząd Kontroli Skarbowej rusza do walki z „szarą strefą” na wakacjach

- Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży towaru lub usługi. Dotyczy to zatem nie tylko zakupów na bazarze, stoisku z pamiątkami czy w internecie.

Zobacz: Weź paragon. W ramach akcji - konkurs dla dzieci

Jeżeli klient nie otrzymał paragonu od sprzedawcy, może zgłosić ten fakt do urzędu kontroli skarbowej (telefonicznie 77 401-78-09, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: uks@op.mofnet.gov.pl, osobiście lub za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej www.uksopole.pl).

Natomiast w przypadku problemów z zakupami czy odrzuconą reklamacją możemy liczyć na bezpłatną pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.

Poradę prawną można również uzyskać, dzwoniąc pod darmowy numer infolinii konsumenckiej 800 007 707.