Gdy w sklepie drożej niż w internecie

Redakcja
Klient i sprzedawca mogą się umówić, że towar może zostać zwrócony w ciągu 7 dni, ale warto to wtedy zanotować np. na paragonie. (fot. sxc)
Klient i sprzedawca mogą się umówić, że towar może zostać zwrócony w ciągu 7 dni, ale warto to wtedy zanotować np. na paragonie. (fot. sxc)
Stanisław Pakos, powiatowy rzecznik konsumenta w Opolu odpowiada na pytania czytelników.

Klient: - Kupiłem telewizor w sklepie dużej sieci. To miała być okazja, ale okazało się, że przepłaciłem kilkaset złotych w porównaniu do sklepów w internecie. Czy mogę go zwrócić?

- To zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Zgodnie z przepisami klient ma prawo do odstąpienia od umowy umowy w ciągu 10 dni bez podawania przyczyny tylko i wyłącznie w przypadku sprzedaży na odległość (np. przez internet) lub sprzedaży poza lokalem (np. sprzedaż obwoźna).

Klient i sprzedawca mogą się umówić, że towar może zostać zwrócony w ciągu 7 dni, ale warto to wtedy zanotować np. na paragonie. W innym przypadku nie można sprzedawcy zmusić do przyjęcia towaru, który jest zgodny z umową, czyli nie ma np. wad, nie jest uszkodzony itp.

 

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie