Gdy w sklepie drożej niż w internecie

Redakcja
Klient i sprzedawca mogą się umówić, że towar może zostać zwrócony w ciągu 7 dni, ale warto to wtedy zanotować np. na paragonie. (fot. sxc)
Klient i sprzedawca mogą się umówić, że towar może zostać zwrócony w ciągu 7 dni, ale warto to wtedy zanotować np. na paragonie. (fot. sxc)
Stanisław Pakos, powiatowy rzecznik konsumenta w Opolu odpowiada na pytania czytelników.

Klient: - Kupiłem telewizor w sklepie dużej sieci. To miała być okazja, ale okazało się, że przepłaciłem kilkaset złotych w porównaniu do sklepów w internecie. Czy mogę go zwrócić?

- To zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy. Zgodnie z przepisami klient ma prawo do odstąpienia od umowy umowy w ciągu 10 dni bez podawania przyczyny tylko i wyłącznie w przypadku sprzedaży na odległość (np. przez internet) lub sprzedaży poza lokalem (np. sprzedaż obwoźna).

Klient i sprzedawca mogą się umówić, że towar może zostać zwrócony w ciągu 7 dni, ale warto to wtedy zanotować np. na paragonie. W innym przypadku nie można sprzedawcy zmusić do przyjęcia towaru, który jest zgodny z umową, czyli nie ma np. wad, nie jest uszkodzony itp.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska