Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Do wyborów pozostało

  • 01dzień
  • 15godz.
  • 48min.
Odwiedź serwis wyborczy 

Gmina Gogolin negocjuje z koleją w sprawie budowy wiaduktu

Radosław Dimitrow
Radosław Dimitrow
Zamknięty przejazd kolejowy w centrum Gogolina to bardzo częsty widok.
Zamknięty przejazd kolejowy w centrum Gogolina to bardzo częsty widok. Radosław Dimitrow
Rozmowy z Polskimi Liniami Kolejowymi (PLK), które przygotowują remont torowiska na trasie między Opolem a Kędzierzynem-Koźlem ciągną się od połowy ubiegłego roku. Zarządca linii chce, by pociągi mogły sunąć po szynach z prędkością 160 km/h. Problem w tym, że projekt przewiduje jedynie drobny lifting przejazdu kolejowego, który znajduje się w środku Gogolina. Tymczasem gmina przekonuje, że w tym miejscu musi powstać wiadukt.

- Zabiegamy o to nie tylko ze względów bezpieczeństwa, a także ze względu na wygodę mieszkańców gminy - tłumaczy Krzysztof Długosz, wiceburmistrz Gogolina. - Zadeklarowaliśmy, że jesteśmy gotowi partycypować w kosztach budowy wiaduktu. Na tym etapie najważniejsze jest jednak to, by PLK w ogóle włączyły do projektu kwestię budowy wiaduktu.

Odpowiedź w tej sprawie gmina miała otrzymać najpóźniej z końcem 2015 r. Ale po wyborach parlamentarnych zmieniło się kierownictwo kolejowej spółki. Dlatego gmina Gogolin musiała rozpocząć rozmowy praktycznie od nowa.

W minionym tygodniu włodarze Gogolina i Zdzieszowic (ta druga gmina ma u siebie podobny problem i zabiega o budowę tunelu) zwrócili się w tej sprawie do wojewody opolskiego z prośbą o wsparcie inwestycji. Przedstawili w tej sprawie mocne argumenty poparte liczbami.

„Przez Gogolin rocznie przejeżdża 37 080 pociągów, w tym 12 764 towarowych i 24 316 pasażerskich. Częstotliwość przejazdu pociągów powoduje bardzo częste zamykanie przejazdów kolejowych, przez co wstrzymany zostaje ruch samochodowy i ruch pieszych. Jest to niebezpieczne, szczególnie wtedy, gdy dojdzie do wypadku drogowego. Nierzadko zdarza się, że przejazd kolejowy jest zamknięty 10-15 minut, przez co utrudniony jest dojazd służb ratunkowych do miejsca zdarzenia” - czytamy w opracowaniu przygotowanym przez gminę.

Samorząd zauważa ponadto, że na linii Kędzierzyn-Koźle - Opole, która przecina Gogolin znajduje się bardzo mało wiaduktów - średnio co 5 km. Dla porównania na odcinku między Sosnowcem a Krakowem skrzyżowania dwupoziomowe znajdują się co 2 km.

- Argumenty gminy są jak najbardziej słuszne - uważa Adrian Czubak, wojewoda opolski. - Dlatego poparłem inicjatywę samorządowców. Będę wspólnie z nimi zabiegał w PLK o kompleksową przebudowę skrzyżowań dróg z torami.

Budowa nowego wiaduktu w Gogolinie może kosztować kilkanaście milionów złotych. Gmina zauważa, że ta inwestycja jest niewielkim zadaniem na tle innych, jakie PLK przewiduje w kraju przy wsparciu funduszy unijnych. Dla porównania modernizacja linii kolejowej między Zabrzem a Krakowem (58 km) kosztować będzie 2 miliardy 320 tys. złotych.

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Niet, u nas jest tylko jeden absurd.

f
feres
W dniu 01.03.2016 o 21:05, Sznel Zug aus Karlshorst napisał:

Proponuję wiadukt za odbudowanie nitki kolejowej Gogolin-Krapkowice.Ten kto zezwolił na usunięcie tej części historycznych torów (nikt do tego nie chce się przyznać, wygląda na to, że tory same się zdemontowały) powinien zostać rozliczony.

 

niestety do tej pory w naszym miasteczku było dokładnie na odwrót co do rozliczania: ci co robili "po swojemu" dostawali laurki, brawa i pisali sami o sobie jako o zbawicielach (prawie) świata a Ci co ich działania krytykowali i ośmielali się mieć inne zdanie dostawali po łbie..........no ale cóż, władza jest smutnym obrazem nas samych.

Polecam też więcej pisać w wątku "absurdy gogolińskie", no chyba, że żadnych absurdów u nas niet.......

S
Sznel Zug aus Karlshorst

Proponuję wiadukt za odbudowanie nitki kolejowej Gogolin-Krapkowice.

Ten kto zezwolił na usunięcie tej części historycznych torów (nikt do tego nie chce się przyznać, wygląda na to, że tory same się zdemontowały) powinien zostać rozliczony.

G
Gość
W dniu 28.02.2016 o 18:39, osobowy przyspieszony napisał:

A jak przedstawia sie na dzisiaj rewitalizacja jednotorowej linii kolejowej  GOGOLIN - Krapkowice - Strzeleczki - Biala Prudnicka  - PRUDNIK,  jako wariant odkorkowania Gogolina i Krapkowic  ????

Prudnik - krapkowice, praktycznie gotowa, natomiast dalej ... , popytaj Wojtali.

o
osobowy przyspieszony

A jak przedstawia sie na dzisiaj rewitalizacja jednotorowej linii kolejowej  GOGOLIN - Krapkowice - Strzeleczki - Biala Prudnicka  - PRUDNIK,  jako wariant odkorkowania Gogolina i Krapkowic  ????

G
Gość
W dniu 28.02.2016 o 11:56, Gość napisał:

Za co należałoby trzymać p. Wojtalę, aby jakiś poważny  ( temat )  projekt zrealizował do końca.

G
Gość
W dniu 28.02.2016 o 11:20, Gość napisał:

Za co trzymać kciuki. ...

 

Za co należałoby trzymać p. Wojtalę, aby jakiś poważny temat zrealizował do końca.

G
Gość
W dniu 28.02.2016 o 11:20, Gość napisał:

Za co trzymać kciuki.Nto z 2008 roku artykuł. że podpisano z koleją porozumienie o wiaduktach, Górażdże , Wajchy, Gogolin, zakrzów obrowiec.MIAŁY BYĆ GOTOWE DO KOŃCA 2012 roku.Tak że o czym tu gadać, wtedy juz był obecny burmistrz..


...niestety zmieniły się władze w PKP i koncepcja rewitalizacji trasy gdzie zrezygnowali z wiaduktu, więc dla wielbicieli "postoju" przed szlabanami będzie dużo więcej okazji do tego :), bo czym jest w oczach PKP Gogolin: to tylko kropka na mapie z torami ;) i tak to traktują.
G
Gość

gadają co chcą , zwłaszcza przed wyborami bo wiedzą, że nie kady  ma taką dobrą pamięć 

G
Gość

Za co trzymać kciuki.

Nto z 2008 roku artykuł. że podpisano z koleją porozumienie o wiaduktach, Górażdże , Wajchy, Gogolin, zakrzów obrowiec.

MIAŁY BYĆ GOTOWE DO KOŃCA 2012 roku.

Tak że o czym tu gadać, wtedy juz był obecny burmistrz..

G
Gość

Trzymam kciuki za p. Wojtalę.

p
pekape

gmina PROSI o wybudowanie wiaduktu a nie negocjuje.

G
Gość

Bardzo słusznie - może Gogolin wielką metropolią nie jest, ale to nie znaczy że można traktować "olejmy to" i jak chcą co chwila zamykać przejazd i pędzić po torach to trzeba zrobić wiadukt, a nie tylko odrestaurować zabytek z przeszłości ( czyli przejazd).

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3