Gminy dopłacą więcej do kursów opolskiego MZK

Artur  Janowski
Artur Janowski
Autobus linii nr 8 będzie nadal jeździł do Polskiej Nowej Wsi. Gmina zapłaciła za to 234 tys. zł.
Autobus linii nr 8 będzie nadal jeździł do Polskiej Nowej Wsi. Gmina zapłaciła za to 234 tys. zł. Sławomir Mielnik
Miejskie autobusy z Opola będą nadal jeździć do Dobrzenia Wielkiego, Dąbrowy i Komprachcic.

To trzy gminy, które zobowiązały się do dopłacania do kursów autobusów Miejskiego Zakładu Komunikacji, wyjeżdżających poza granice Opola.

Co roku gminy podpisują jednak z miastem nowe umowy i zawsze sumy są w nich inne.

- Negocjacje nie były łatwe, ale umowy są już podpisane. Dla nas najważniejsze jest to, że gminy już nie dyskutują już o samej idei dopłacania, ale o zasadach i kwotach - mówi Tomasz Zawadzki, naczelnik Biura Organizacji Transportu Zbiorowego w Urzędzie Miasta Opola i dodaje, że miasto dopłaca do komunikacji miejskiej od wielu lat.

W tym roku wszystkie gminy zapłacą więcej niż do tej pory. I tak Dobrzeń-Wielki blisko 295 tysięcy złotych, Komprachcice 234 tys. zł, a Dąbrowa ponad 115 tys. W sumie daje to łączną kwotę 645 tys. zł, podczas gdy w ubiegłym roku wynosiła ona 606 tys. zł, a w 2012 r. 530 tys. zł.

- Podwyżka jest niewielka rzędu 5-6 procent - przekonuje Tomasz Zawadzki. - W poprzednich latach kwoty dotacji rosły głównie ze względu na ceny paliwa, w tym głównie dlatego, że znacznie wrosły koszty pracy tu mam na myśli np. wzrost składki płaconej do ZUS.

Wójt Dąbrowy Marek Leja nie ukrywa, że w jego gminie część mieszkańców jest za dopłacaniem do komunikacji, ale są i tacy, którzy woleliby te pieniądze przeznaczać na inne cele.

- PKS miał u nas uruchamiać jakieś dodatkowe połączenia, ale na razie nic z tego nie wyszło i również dlatego umowę z miastem musimy mieć - przyznaje Marek Leja. - Mam jednak nadzieję, że w ramach Aglomeracji Opolskiej uda się nam znaleźć inny sposób liczenia tej dopłaty. Może też uda się zdobyć jakieś pieniądze na jej utrzymanie i rozwijanie?

Bo na razie tylko trzy podopolskie gminy zdecydowały się dopłacać do MZK i dlatego tam autobusy kursują. Tymczasem gdy pomysł dopłat startował mówiło się, że miejski przewoźnik będzie też kursować w przyszłości np. do Prószkowa, Tarnowa Opolskiego, czy do Turawy.

- My byliśmy na tyle elastyczni, że obniżyliśmy ceny biletów pozamiejskich, proponowaliśmy też uruchomienie wybranej liczby kursów, np. dwa rano i dwa po południu. Na razie gminy nie są tą ofertą zainteresowane - przyznaje Tomasz Zawadzki.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Szandor

Ciekawi mnie dlaczego spółka od 3 miesięcy nie może stworzyć stanowiska do wymiany opon do samochodów osobowych pomimo że posiada od dłuższego czasu pełny sprzęt do tego typu działalności ,a może lepiej skamleć o wyższą  dotację z kieszeni podatników niż samemu zarabiać ???Jak długo opolski komunistyczny moloch będzie okradał opolskich podatników zamiast spółka sama zacząć zarabiać chociaż częściowo na swoje utrzymanie????

k
kapitan sowa

MZK będzie tak długo jeździł, dopóty dobre wujki
(czytaj wójciki) z Dąbrowy, Dobrzenia i Komprachcic będą tę instytucję dotować. Dziwię się mieszkańcom wsi na terenie Dąbrowy, Dobrzenia i Komprachcic, którzy widzą czerwony autobus tylko na obrazku albo w Opolu, że siedzą jak mysz pod miotłą, nie wrzeszczą na swoich włodarzy i przydupasów wójcików, czyli radnych. Chyba, że wiejskie klimaty, bez czerwonych autobusów im odpowiadają.

o to, że są w tej sprawie równi i równiejsi

M
Monia
W dniu 29.01.2014 o 14:47, Cud napisał:

Opolski PKS jeździ bez dotacji i na takich samych trasach pozamiejskich jak MZK, a bilet kosztuje połowę tego co rząda MZK !!!!!!!

w momencie gdy sprywatyzują  te komunistyczne gniazdo kolesi i kombinatorów też będzie taniej czyściej i punktualnie!!!!!MZK jest nadal monopolistą na opolskim rynku przewozów masowych i może dyktować ceny jakie sobie wymażą 

C
Cud

Opolski PKS jeździ bez dotacji i na takich samych trasach pozamiejskich jak MZK, a bilet kosztuje połowę tego co rząda MZK !!!!!!!

Dodaj ogłoszenie