Grodziec. Koniec remontu drogi krajowej 46. Trasa jest już przejezdna

Mirela Mazurkiewicz
Mirela Mazurkiewicz
Odcinek drogi krajowej nr 46 w Grodźcu pod Ozimkiem został zamknięty w połowie września 2020 r. Było to konieczne, aby drogowcy mogli przeprowadzić remont znajdującego się w tym rejonie mostu na rzece Białce. W piątek (4.12) późnym wieczorem znaki zakazujące wjazdu zostały usunięte. Droga jest więc już przejezdna. Mirela Mazurkiewicz
Robotnicy ponad tydzień temu zeszli z placu budowy, ale utrudnienia trwały nadal, ponieważ GDDKiA czekała na dopuszczenie obiektu do użytkowania. W piątek wieczorem (4 grudnia) znaki zakazujące kierowcom wjazdu zniknęły.

Odcinek drogi krajowej nr 46 w Grodźcu pod Ozimkiem został zamknięty w połowie września 2020 roku. Było to konieczne, aby drogowcy mogli przeprowadzić remont znajdującego się w tym rejonie mostu na rzece Białce.

Zamknięcie wiązało się ze sporymi utrudnieniami dla kierowców poruszających się ruchliwą trasą Opole-Częstochowa. Wielu z nich, jeżdżąc na pamięć, orientowało się, że jest objazd dopiero wtedy, gdy dojechali do wyrwy w asfalcie, która powstała po rozebraniu mostu.

Remont drogi w Grodźcu. Pod koniec listopada prace zostały zakończone.

W miejscu remontu obowiązywał jednak nadal zakaz ruchu (nie dotyczył on mieszkańców i służb komunalnych). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która odpowiadała za inwestycję, czekała na wydanie pozwolenia na użytkowanie obiektu.

[cyt]- Dopuszczenie obiektu do użytkowania i związana z tym likwidacja utrudnień, nastąpi po uzyskaniu zgody na użytkowanie wydanej przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Opolu - informowała Agata Andruszewska z GDDKiA w Opolu.

W piątek (4 grudnia) późnym wieczorem znaki zakazujące wjazdu zostały usunięte. Droga jest więc już przejezdna.

Prace w Grodźcu trwały 2,5 miesiąca. Zakres robót obejmował rozbiórkę istniejącego i budowę nowego obiektu inżynierskiego o długości 22,50 m i szerokości 2,40 m. Nowy most ma klasę nośności „A”, co oznacza jest w stanie przyjąć obciążenie nie przekraczające 50 ton.

Inwestycja powinna zamknąć się w kwocie ponad 1,2 miliona złotych. Składa się na nią nie tylko rozbiórka starego mostu i wykonanie nowego, ale również m.in. montaż barier i balustrad, które pojawiły się przy fragmencie krajówki, przebudowa kanalizacji deszczowej, umocnienia dna i skarp rzeki kostką kamienną oraz wykonanie nawierzchni jezdni i chodników na dojazdach.

Galerie handlowe otwarte od 1 lutego?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

"Zakres robót obejmował rozbiórkę istniejącego i budowę nowego obiektu inżynierskiego o długości 22,50 m i szerokości 2,40 m" - to co oni tam budowali, most pod chodnik czy ścieżkę rowerową? Bo 2,4 m to nawet nie jest jeden pas ruchu.

Pismaki z nto, nauczcie się wreszcie elementarnej rzetelności...

Dodaj ogłoszenie