Grupa Otmuchów wyda na inwestycje w latach 2016-2017 nawet 60 mln zł

Edh
Żelki, produkty śniadaniowe, batony i mleczka z logo Angry Birds to nowy pomysł na rozwój Grupy Otmuchów.
Żelki, produkty śniadaniowe, batony i mleczka z logo Angry Birds to nowy pomysł na rozwój Grupy Otmuchów. archiwum firmy
Producent słodyczy i słonych przekąsek zaktualizował strategiczne kierunki rozwoju. Firma z Otmuchowa poinformowała też, że będzie produkowała słodycze pod marką Angry Birds.

Grupa Otuchmów pozyskała licencję „Angry Birds” i będzie produkować żelki, produkty śniadaniowe, batony i mleczka wykorzystując tę markę - podał portalspozywczy.pl. - To pierwszy tego typu projekt dla grupy, a w przyszłości możliwa jest współpraca z kolejnymi silnymi licencjami.

Spółka poinformowała także, że na wniosek zarządu, rada nadzorcza przyjęła aktualizację strategicznych kierunków rozwoju Grupy Kapitałowej ZPC Otmuchów. Celem spółki jest skokowa poprawa rentowności poprzez: wzrost i dywersyfikację sprzedaży realizowanej do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności (m.in. dopasowanie do nowych trendów żywieniowych) oraz wzrost udziału eksportu w sprzedaży ogółem.

Firma ma skoncentrowac się na produkcji: produktów śniadaniowych, batonów i żelków, bo jak wynika z analiz właśnie one zapewnią firmie rozwój, szczególnie na rynkach poza Polską.

Spółka zakłada także sprzedaż mniej rentownych obszarów działalności, co ma pozwolić na skoncentrowanie się na produkcji przynoszącej większe korzyści (za sprawą możliwosci uzyskania wyższych marż i pozyskania nowych rynków) oraz uwolnić środki finansowe. To, czy do spzredaży dojdzie Otmuchów, uzależnia od zainteresowania tymi aktywami i ceną, jaką spółce udałoby się za nie uzyskać.

- Zarząd zamierza zwiększyć rentowność grupy poprzez koncentrację działalności, a także kontynuowanie działań oszczędnościowo optymalizacyjnych. Celem tych działań jest osiągnięcie jak najlepszych parametrów w zakresie kosztów produkcji i jakości wyrobów - informuje spółka w komuniakcie. - Ciągłe ulepszanie procesów produkcyjnych jest jednym z podstawowych priorytetów grupy jako producenta private label. Poza stałymi działaniami optymalizującymi procesy w oparciu onarzędzia Lean Manufaturing i Six Sigma planowane jest rozwinięcie działalności logistycznej i magazynowej, która poprawi efektywność zarządzania zapasami i procesem dostaw w Grupie, a dodatkowo wpłynie na wzrostprzychodów ze strony klientów zewnętrznych.

Zaplanowane działania mają na celu ograniczenie zadłużenia i równoczesne uzyskanie finansowania na rozwój strategicznych obszarów działalności spółki.

- Wzrost przychodów ze sprzedaży produktów śniadaniowych, batonów i żelek wymagał będzie poniesienia dodatkowych inwestycji, które powiększą potencjał wytwórczy - zauważa spółka. - Inwestycje te będą miały na celu odnowienie parku maszynowego, jak również zakup nowych linii technologicznych umożliwiających wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów.

W latach 2016-2017 grupa planuje przeznaczyć na inwestycje kwotę 40-60 mln zł. Zostaną one sfinansowane środkami pozyskanymi ze zbycia aktywów wytwórczych nie będących aktywami należącymi do strategicznych grup asortymentowych oraz środkami zewnętrznymi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska