Grupa PCN S.A. z Opola jednoczy polskich producentów narzędzi

Edh
Marian Mucha, prezes zarządu Grupy PCN S.A. (z lewej) i Remigiusz Koprowski, właściciel firmy Fatpol-Tools podczas targów elektro-narzędziowych Stom-Tool w Kielcach.
Marian Mucha, prezes zarządu Grupy PCN S.A. (z lewej) i Remigiusz Koprowski, właściciel firmy Fatpol-Tools podczas targów elektro-narzędziowych Stom-Tool w Kielcach. archiwum firmy
Polska narzędziówka od 1,5 roku zrzesza się w ramach Grupy Polskie Centrum Narzędziowe S.A. Teraz uruchomiono projekt 4Poland, czyli Platformę Promocyjną dla Polskich Producentów Maszyn i Narzędzi.

4Poland, co podkreślano na starcie, podczas targów elektro-narzędziowych Stom-Tool w Kielcach (26-28 marca), to pierwsza taka inicjatywa w Polsce. Dzięki niej rodzimi producenci skutecznie zawalczą o zagranicznego klienta.

Już na starcie bierze w nim udział piętnaście firm z całej Polski. Wśród nich są czołowe firmy z branż maszynowej i narzędziowej jak:

  • Fabryka Elektronarzędzi Celma S.A. z Łodzi
  • Complex Holding z Łodzi,
  • Proma z Koła,
  • APX Technologie z Opacza,
  • RaisTools z Poznania,
  • Krajowe Centrum Dystrybucji Olejów z Wrocławia
  • Mexpol Sp. z o. o. z Opola.

W ramach Platformy Promocyjnej dla Polskich Producentów rodzimi producenci z branży narzędziowej będą się wspólnie promować na światowych rynkach.

- Stawiamy na wspólne przedstawicielstwa handlowe w poszczególnych krajach. Będziemy także wynajmować jedną przestrzeń wystawienniczą na najważniejszych i największych targach branżowych. Każdy kto przystąpi do platformy będzie miał swoje miejsce i możliwość prezentacji na rynkach międzynarodowych. Wprowadzimy na wzór konkurencji niemieckiej, wspólny katalog, który trafi do naszych kontrahentów. Wszystko zorganizuje Grupa PCN, więc po stronie naszych producentów koszty oraz ilość czasu poświęconego na przygotowanie będą zdecydowanie niższe – mówi Dawid Cichy, wiceprezes Grupy Polskie Centrum Narzędziowe S. A.

Organizatorzy 4Poland podkreślają, że polskie marki nie były dotychczas dostatecznie rozpoznawalne dla klientów spoza naszego kraju, mimo że produkowane w Polsce produkty są równie nowoczesne i wytrzymałe jak zachodnia konkurencja.

Polscy producenci mają produkty konkurencyjne jakościowo np. do niemieckich, czeskich, austriackich, ale są przy tym zdecydowanie bardziej atrakcyjne cenowo.

- To nie jest założenie na pokaz, ale doświadczenie firm z innych krajów. Nasi polscy producenci mają świetne produkty, wielkie możliwości produkcji, tylko rynek zbytu za mały. Dziś, kiedy każdy towar można wyprodukować, największą sztuką jest zdobycie klientów. Temu służy nasza platforma promocji. Wspólna promocja, wspólny katalog, to nowe rynki zbytu dla naszych producentów na wschodzie i zachodzie Europy – podkreśla Cichy.

Zjednoczona narzędziówka będzie obecna na rynkach Europy Zachodniej, a także zza wschodnią granicą – na Ukrainie, Białorusi i w Rosji.

Grupę Polskie Centrum Narzędziowe S.A. utworzono w 2012 roku. To spółka w 100% oparta na kapitale polskim. W planach ma wejście na giełdę. Powstała, by jako specjalny podmiot konsolidować branżę narzędziowo-maszynową w Polsce oraz zarządzać projektem 4Poland.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska