Zajęcia odbywały się w języku angielskim i były prowadzone przez wolontariuszy z Polski, Urugwaju, Etiopii, Łotwy, Wietnamu, Ugandy, Tajlandii i Meksyku.
Obóz był szczególnie atrakcyjny dla uczniów kreatywnych, zainteresowanych rozwijaniem zdolności komunikacyjnych w języku angielskim, sprzyjał integracji wielokulturowej oraz budowaniu pewności siebie. Młodzież prezentowała obyczaje, potrawy narodowe, ciekawe miejsca oraz tańce.
Cenny dla licealistów Dziewiątki okazał się projekt związany ze stereotypami. Uczniowie mieli za zadanie przedstawić wolontariuszom uproszczony obraz Polaka. Okazało się, że wizerunek ten odbierany jest bardzo różnie. Warto więc przełamywać schematy w bezpośrednich relacjach, o czym świadczą wieczorne rozmowy z młodymi ludźmi z Tajlandii czy Urugwaju. W zbliżaniu bez uprzedzeń pomagały gry planszowe i karciane, których zasady trzeba było tłumaczyć w języku angielskim
Wyjazd jest częścią działań PLO IX mających na celu nie tylko zachęcenie uczniów do nauki języka angielskiego i uatrakcyjnienie zajęć, ale też przełamywanie barier, burzenie stereotypów czy budowanie postaw tolerancji i szacunku.
W szkole gościła też Giovanna Polina - siedemnastolatka z Chicago, która opowiadała, jak wygląda życie typowego ucznia high school. Licealiści dowiedzieli się, że w amerykańskim systemie kształcenia obowiązuje system punktowego oceniania, a rodzice po każdym semestrze otrzymują raport osiągnięć ucznia.
Opolskich licealistów zdziwiło ogromne przywiązanie do kwestii bezpieczeństwa. W amerykańskiej szkole średniej nie wolno wychodzić na zewnątrz w trakcie przerw. Ciekawostką jest również bal szkolny, tzw. „Home coming”, rozpoczynający każdy rok nauki.
Zobacz też: Opolskie Info [1.12.2017]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?