Halo, pomyłka

Anna Listowska, KB
Mieszkańcy Kluczborka i Wołczyna skarżą się, że muszą płacić dodatkowe rachunki za telefon, ale nie wiedzą za co.

Abonenci otrzymują faktury korygujące do rachunku telefonicznego. Na druku widnieje informacja, że rozliczenie dotyczy rozmów od 1 do 31 lipca, nie ma jednak wyjaśnienia, dlaczego i za co mają płacić.
- Otrzymałam taką fakturę, z której wynika, że muszę zrobić dopłatę - opowiada Marzena Perucka. - Ale porównałam ją z zapłaconym rachunkiem i z moich, dokładnych zresztą, wyliczeń wynika, że wszystko się zgadza, że zapłaciłam tyle, ile powinnam. Dlaczego mam więc jeszcze coś dopłacić?

Pan Piotr z Kluczborka zapowiada, że za błędy Telekomunikacji płacić nie zamierza. On także otrzymał fakturę korygującą, z której wynika, że jest winien TP SA 79 zł. - W takich przypadkach informuje się zainteresowanych odpowiednim pismem, w którym powinno się wyjaśnić, co, za co i dlaczego - oburza się pan Piotr. - Tymczasem ja otrzymuję jakąś fakturę, z której nic nie wynika, oprócz tego, że jeśli nie zapłacę, naliczą mi odsetki. Gdybym nie dodzwonił się, i to z trudem, do biura obsługi abonenta, nie wiedziałbym, że to rachunek za 5 dni lipca. Ale żebym w ciągu tych pięciu dni miał nadzwonić na 79 złotych, musiałbym chyba przez całą dobą nie odkładać słuchawki...
Andrzej Lehmann, rzecznik Telekomunikacji Polskiej SA Obszar Opole, wyjaśnił nam, że faktury korygujące są efektem błędu informatyka, który za wcześnie zakończył liczenie należności za lipiec 2001 r. "Zamknął" miesiąc 26., a nie 31. lipca. Nie policzono więc należności za pięć dni.

- Przyznaję, że zabrakło odpowiednich wyjaśnień i zdarzają się przypadki, że ludzie płacą nie bardzo wiedząc za co - wyjaśnia rzecznik. - Ale w biurze obsługi klienta uzyskają informacje.
- Mam dopłacić 6 zł i 72 gr za lipiec. Po 4 miesiącach przychodzi jakieś wyrównanie za 5 dni - mówi jeden z mieszkańców Kluczborka, który biuro obsługi klienta odwiedził. - Skąd to się wzięło, dalej nie wiem i nie będę płacił tak długo, aż mi telekomunikacja nie wyjaśni, dlaczego.

Rzecznik TP SA zapewnia, że wszyscy, którzy zgłoszą się do Biura Obsługi Klienta TP SA w Kluczborku i Wołczynie, otrzymają bezpłatnie billing objętych fakturami połączeń.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie