Honda accord - piękna, szybka i wygodna

fot. Daniel Polak
Już na pierwszy rzut oka widać, że konstruktorzy bardzo się starali, aby nie uronić ani kropelki z rozwiązań, które zapewniły sukces poprzedniemu wcieleniu accorda.
Już na pierwszy rzut oka widać, że konstruktorzy bardzo się starali, aby nie uronić ani kropelki z rozwiązań, które zapewniły sukces poprzedniemu wcieleniu accorda. fot. Daniel Polak
Nowa honda napędzana jest trzema silnikami - dwoma benzynowymi i jednym dieslem. Ceny auta rozpoczynają się od 92 tysięcy złotych.

Na początek podzielimy się z Państwem wrażeniami z jazdy. Testowany przez nas samochód wyposażony był w dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 156 koni mechanicznych.

Według producenta auto rozpędza się do setki w 9,3 sekundy. Sprawdziliśmy. Nasz pomiar był zgodny z danymi fabrycznymi. Prędkość maksymalna podawana przez producenta to 215 kilometrów na godzinę. My podczas naszego testu na autostradzie - ze względów bezpieczeństwa - nie próbowaliśmy nawet sprawdzić, czy to prawda, ale rozpędzenie auta do 180 km/h nie sprawiło nam żadnej trudności. Trzeba przyznać, że samochód bardzo dobrze trzyma się drogi i słucha wszystkich poleceń kierowcy. To zasługa m.in. przesunięcia zbiornika paliwa oraz silnika bliżej środka ciężkości samochodu, co zminimalizowało przechyły karoserii w zakrętach. Nowy accord dostał też całkiem nowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i układem wielodrążkowym z tyłu. Zadowalające jest również średnie zużycie paliwa auta w granicach 7,2 litra na 100 kilometrów. To zasługa m.in. sześciobiegowej skrzyni biegów oraz wskaźnika zmiany przełożenia informującego kierowcę, kiedy zmienić bieg, aby uzyskać jak najmniejsze spalanie.

Teraz kilka słów o wyglądzie auta. Nowy accord ma odważniej wystylizowaną przednią część nadwozia, a linie charakterystyczne poprowadzono tak, by nadać mu bardziej muskularny, atletyczny wygląd.

- Samochód urósł też w porównaniu z poprzednikiem - dodaje Jarosław Stelmachowicz, kierownik sprzedaży w salonie BHU Avia, dilera Hondy w Opolu. - O 35 milimetrów ma większy rozstaw osi, o 80 milimetrów jest szerszy i o 75 milimetrów dłuższy.

W przedniej części nadwozia dominuje wyrazista atrapa chłodnicy z trzema poprzecznymi chromowanymi żebrami. Dolna część zderzaka ukształtowana jest tak, by nie sprawiać zbyt ciężkiego wrażenia. Obok dolnej części osłony chłodnicy umieszczono światła przeciwmgielne. Wyraźnie zaakcentowane łuki nadkoli podkreślają powiększony rozstaw kół. Tylne lampy zespolone wystylizowane są podobnie do reflektorów przednich.
Nowy accord jak na klasę premium przystało jest bardzo dobrze wyposażony. Wnętrze wykonano z bardzo dobrych materiałów, Japońscy konstruktorzy znacząco też wyciszyli je. Żeby tego dokonać, użyli specjalnych materiałów tłumiących oraz wykładzin, które nie pozwalają na przedostanie się hałasu do wnętrza auta.

Dane techniczne

Dane techniczne

Wymiary:
Długość 4726 mm, szerokość 1840 mm, wysokość 1440 mm
Osiągi:
Silnik 2,0 i-VTEC
Moc 156 KM, maksymalny moment obrotowy 192 Nm, prędkość maksymalna 215 km/h, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 9,3 s, zużycie paliwa 9,4/5,9/7,2
Silnik 2,4 i-VTEC:
Moc 201 KM, maksymalny moment obrotowy 234 Nm, prędkość maksymalna 227 km/h, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 8,1 s, spalanie 11,9/7,0/8,8
Silnik: 2,2 i-DTEC
Moc 150 KM, maksymalny moment obrotowy 350 Nm, prędkość maksymalna 212 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km 9,7 s, spalanie 7,3/4,8/5,7

Samochód ma wiele przydatnych schowków i kieszeni. Natomiast schowek w podłokietniku ma funkcję chłodzenia. Auto ma też bardzo dobrej jakości sprzęt audio. Nawigacja satelitarna jest wyposażeniem standardowym wersji Executive i dostępna opcjonalnie w pozostałych wersjach. Mapa wyświetlana jest na ośmiocalowym ekranie i może być wyposażona w system rozpoznawania mowy w pięciu językach (angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański). Na elektronicznych mapach fabrycznie montowanych przez Hondę znalazły się po raz pierwszy kraje naszego regionu: Polska, Słowacja, Węgry i Czechy. Accorda wyposażono w bezprzewodowe połączenie z telefonem komórkowym Bluetooth oraz automatyczne włączniki reflektorów. Nie możemy zapomnieć o bagażniku. W wersji sedan ma on pojemność 467 litrów, a o 80 milimetrów zmalała wysokość linii załadunku, która wynosi teraz 687 mm.

Accord jest też bardzo bezpieczny. Wszystkie wersje samochodu wyposażono w cztery poduszki powietrzne oraz kurtyny powietrzne pełnej długości. Ciekawostką jest dostępny jako opcja system LAKS. Gdy z jakiejś przyczyny auto zaczyna opuszczać swój pas ruchu, system skręca kierownicę wracając na właściwy tor. Działa on wówczas, gdy na drodze są wyraźnie namalowane pasy. Z kolei właściwą odległość od poprzedzającego samochodu utrzymuje tempomat adaptacyjny (ACC). System ograniczający skutki kolizji (CMBS) również monitoruje odległość od poprzedzającego samochodu, ostrzega kierowcę, gdy odległość ta niebezpiecznie maleje, a gdy kolizja jest nieunikniona, łagodzi jej konsekwencje. Gdyby doszło do kolizji, przedział pasażerski zaczyna pełnić rolę kokonu bezpieczeństwa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska