Testowany MAN Lion's City Hybrid gromadzi uwalnianą podczas hamowania energię w specjalnych kolektorach, a następnie wykorzystuje ją do obsługi dwóch silników elektrycznych napędzających autobus.
Specjalny system zarządzania odpowiada za wyłączenie silnika spalinowego np. podczas postoju autobusu.
Dlatego autobus z napędem hybrydowym nie emituje spalin podczas postoju na przystankach, a dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego jest bardzo cichy przy ruszaniu.
W ten sposób ma zużywać nawet do 30 procent mniej paliwa, ograniczając równocześnie emisję CO 2 nawet do 26 ton na rok.
Wadą takich pojazdów jest wyższa cena od tych, które napędza tylko silnik spalinowy.
Mimo to Opole myśli właśnie o zakupie autobusów hybrydowych w najbliższych latach. Tylko bowiem na pojazdy tego typu możliwe będzie uzyskanie unijnej dotacji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?