Hyundai i10 - najmniejszy model koncernu

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Już na pierwszy rzut oka widać, że przód tego miejskiego samochodziku zdradza pokrewieństwo z większym bratem, czyli modelem i30.
Już na pierwszy rzut oka widać, że przód tego miejskiego samochodziku zdradza pokrewieństwo z większym bratem, czyli modelem i30. fot. Hyundai
Auto zostało zaprojektowane specjalnie dla klientów z Europy. W Polsce można je już mieć za 27 490 złotych.

Już na pierwszy rzut oka widać, że przód tego malucha zdradza pokrewieństwo z większym bratem, czyli modelem i30. Uwagę przyciągają jednoelementowe przednie lampy, zaokrąglona maska oraz chromowany grill z czarnym masywnym wlotem powietrza.

Ten ostatni to już znak rozpoznawczy Hyundaia. Natomiast pomysłowe pionowe lampy tylne i wyrazisty tylny zderzak podkreślają nowoczesny i dynamiczny wygląd i10.

Przy stosunkowo niewielkich wymiarach - 3565 mm długości, 1595 mm szerokości i 1540 mm wysokości - i10 ma największy w swej klasie rozstaw osi. Dzięki temu w kabinie udało się wygospodarować całkiem sporo - jak na tę klasę samochodu
- miejsca.

Pojemność bagażnika wynosi 225 litrów (przy podniesionym oparciu tylnej kanapy) i jest największa w tej klasie. Natomiast pod podłogą umieszczono funkcjonalny schowek. Duży otwór bagażnika oraz szerokie drzwi pozwalają na łatwy dostęp do wnętrza pojazdu, gdzie pasażerowie znajdą sporo miejsca na nogi i dużo przestrzeni nad głową.
Wnętrze i10 jest różnorodne i kolorowe. Tapicerka ma czerwone i niebieskie wstawki.

Dane techniczne

Dane techniczne

Silnik 1,1 benzyna
Moc 66 KM, prędkość maksymalna 152 km/h, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 15,6 s, średnie zużycie paliwa 4,4 l/100km.
Silnik 1,2 benzyna
Moc 78 KM, prędkość maksymalna 164 km/h, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 12,8 s, średnie zużycie paliwa 5 l/100 km.
Silnik 1,1 diesel
Moc 75 KM, prędkość maksymalna 165 km/h, przyśpieszenie od 0 do 100 km/h 15,5 s, średnie zużycie paliwa 3,8 l/100km.

Opcjonalnie dostępny jest panel środkowy umieszczony nad dźwignią zmiany biegów w srebrnym kolorze.

Hyundai i10 dostępny jest w pięciu wersjach wyposażenia. W najbogatszej opcji ma m.in. elektrycznie uchylane i otwierane okno dachowe, tylny spojler, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów oraz sterowany pilotem centralny zamek.

W standardzie natomiast i30 oferuje wbudowany w konsolę środkową system audio z wejściem AUX umożliwiającym pasażerom podłączenie zewnętrznych urządzeń, takich jak i-Pod lub odtwarzacz MP3.

Bardzo pożytecznym rozwiązaniem jest funkcja Battery Saver, która zabezpiecza przed wyczerpaniem się akumulatora - nawet w przypadku pozostawienia samochodu z włączonymi światłami, które są po prostu w odpowiednim czasie wyłączane.

Teraz kilka słów o bezpieczeństwie. Model i10 budowano z myślą, by otrzymał cztery gwiazdki w testach Euro NCAP. Cechuje go więc sztywna konstrukcja nadwozia i wzmocniona konstrukcja słupków.

Wszystkie wersje modelu i10 wyposażone są standardowo w przednie poduszki powietrzne, a newralgiczne elementy przedziału pasażerskiego pokryto miękkim materiałem. Dostępne są opcjonalnie boczne poduszki powietrzne chroniące głowę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska