Nowoczesna stylistyka coupe oraz efektowne detale projektu podkreślają ekologiczny charakter modelu. Proste linie i opływowa sylwetka minimalizują opór powietrza, a przedni grill zachował charakterystyczny dla marki Hyundai heksagonalny kształt.
Gdy jedziemy wolno, samochód napędza tylko silnik elektryczny o mocy 43 KM, ale gdy baterie litowo-jonowe nie dają już rady, wtedy uruchamia się czterocylindrowy spalinowy silnik 1.6 l. Wtedy łączna moc wynosi 141 KM, a maksymalny moment obrotowy to 265 Nm. Ioniq posiada napęd na przód i został wyposażony w 6-stopniową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Do 100 km/h przyspiesza w 10,8 s, jego maksymalna prędkość to 185 km/h.
Ekologia według producenta polega na tym, że hybrydowy Hyundai Ioniq ma średnio spalać 3,4l/100 km. Szacuje się, że konkurent Toyoty Prius w podstawowym wariancie kosztować będzie około 100 tys. zł. Oprócz hybrydy, auto ma być dostępne w wersji elektrycznej i hybrydowej typu plug-in.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?