III Opolska Olimpiada Matematyczna Przedszkolaków. Zwycięzcy z przedszkoli nr 18, 37 i 22 [DUŻO ZDJĘĆ]

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Opolska Olimpiada Matematyczna Przedszkolaków
Opolska Olimpiada Matematyczna Przedszkolaków Edyta Hanszke
Hugo Kielanowski i Paweł Stocki z Publicznego Przedszkola nr 18 to zwycięzcy Opolskiej Olimpiady Matematycznej Przedszkolaków. Chłopcy najlepiej poradzili sobie z rozwiązaniem 12 zadań.

Drugie miejsce zajął zespół z PP nr 37 (Paulina Socha i Małgorzata Sokulska), a trzecie duet z PP nr 22 (Julia Śliwa i Jakub Misiakiewicz).

Rywalizacja była zacięta, bo stanęło do niej 35 dwuosobowych drużyn z opolskich przedszkoli.

Olimpiadę zorganizowano po raz trzeci. - Ważne jest, żebyście pracowali zespołowo, bo wtedy zwiększacie szanse na sukces - mówiła do uczestników przed startem Jolanta Gajos-Babiak, dyrektor PP nr 3, organizatora olimpiady.

Dzieci miały do rozwiązania 12 zadań: na dodawanie i odejmowanie, co w przedszkolnym języku nazywa się to przybywaniem i ubywaniem, działania na zbiorach, porównywanie. - Ważna była umiejętność logicznego myślenia i uważnego słuchania poleceń - dodała dyrektor Gajos-Babaiak.

Karina Panek, wicedyrektor „trójki” zauważyła, że najwięcej kłopotów uczestnikom sprawiły działania na „ubywanie i przybywanie”.

Nina Kowalczyk z PP nr 54 mówiła, że zadania nie były zbyt trudne. - Trzeba było na przykład umeblować dom różnymi kolorowymi klockami - wyjaśniała.

Nela i Mateusz z przedszkola nr 5 uznali, że najtrudniejsze było zadanie z krowami i tygrysami. - Trzeba było zaznaczyć, które zwierzę jest cięższe i zaznaczyliśmy źle - ubolewała dziewczynka.

Agnieszka Barczyk, nauczycielka z PP nr 6 zauważyła, że oczekiwania wobec dzieci kończących przedszkola zmieniają się na przestrzeni lat, według ministerialnych zaleceń. - Raz zalecano nam uczyć dzieci czytania, pisania i podstawowych działań matematycznych, innym razem wręcz odradzano i w środowisku nauczycieli przedszkolnych wówczas żartowaliśmy, że prowadzimy „tajne komplety” - wyjaśniała i dodała, że dzieci w wieku przedszkolnym uczą się naturalnie, przez zabawę, szczególnie chętnie na przykładzie materiałów przyrodniczych (liczą kasztany, grupują, porównują czego jest więcej, a czego mniej).

Jolanta Gajos-Babiak dodała, że dziecko opuszczające przedszkole powinno umieć logiczne myśleć, być odważne w poszukiwaniu rozwiązań zadań czy problemów i potrafić współpracować w zespole.

Nagrody zasponsorowało miasto, a wręczał je prezydent Arkadiusz Wiśniewski. Zwycięzcy opolskiej olimpiady otrzymali puchary, a wszyscy uczestnicy medale i dyplomy. Na medale zasłużyły też panie przygotowujące zawodników, a każde z uczestniczących przedszkoli otrzymało też gry.

Zobacz Opolskie Info [06.04.2018]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska