Inwestorzy wchodzą do kozielskiego portu

Tomasz Kapica
Rozbudowa portu pozwoli na stworzenie docelowo 120 nowych miejsc pracy przy obsłudze terminali oraz kilkuset dodatkowych etatów w spółkach i jednostkach administracyjnych współpracujących z portem.
Rozbudowa portu pozwoli na stworzenie docelowo 120 nowych miejsc pracy przy obsłudze terminali oraz kilkuset dodatkowych etatów w spółkach i jednostkach administracyjnych współpracujących z portem.
Miasto przekazało już nabrzeża Kędzierzyńsko-Kozielskiemu Parkowi Przemysłowemu. Ruszyły także pierwsze prace.

O szansie na reaktywację kozielskiego portu mówiło się już od prawie dwóch lat, ale sprawy proceduralne nieco odwlekały inwestycję. Czasochłonne było przede wszystkim przekazanie portu Kędzierzyńsko-Kozielskiemu Parkowi Przemysłowemu, czyli spółce dysponującej terenami pod inwestycje (gmina ma w niej większość udziałów).

Formalnie dokonano tego w poniedziałek. 

Odbudową nabrzeży i infrastruktury portowej zajmie się teraz prywatna spółka Kędzierzyn-Koźle Terminale. Zamierza wybudować na tych terenach centrum logistyczne.

- Wszystkie umowy i porozumienia z inwestorem weszły w życie. Kędzierzyn-Koźle Terminale dysponuje teraz terenem portu i zgodnie z harmonogramem rozpoczyna prace geo- i hydrotechniczne. Pierwsze miały miejsce już w poniedziałek - informuje Jarosław Jurkowski, rzecznik prezydenta Kędzierzyna-Koźla.

Pierwsze korzyści z przekazania portu do KKPP miasto będzie miało już w maju, a to za sprawą podatków od nieruchomości.  Owych korzyści ma być jednak dużo więcej. Rozbudowa portu pozwoli na stworzenie docelowo 120 nowych miejsc pracy przy obsłudze terminali oraz kilkuset dodatkowych etatów w spółkach i jednostkach administracyjnych współpracujących z portem.

 Łączny koszt inwestycji to około 360 milionów złotych. Oprócz chemikaliów w porcie mają być także przeładowywane materiały sypkie. Inwestorzy chcą wydać na jego budowę od 300 do 420 milionów złotych. W planach jest stworzenie kilku terminali do przeładunku materiałów płynnych i sypkich oraz kontenerów.

Właścicielem spółki KKT jest szwajcarski fundusz inwestycyjny Clearsight. Partnerami biznesowymi KKT w tym przedsięwzięciu będą firmy lokalne, międzynarodowe koncerny zarządzające terminalami w Polsce i Europie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska