Inwestorzy wchodzą do kozielskiego portu

Tomasz Kapica
Rozbudowa portu pozwoli na stworzenie docelowo 120 nowych miejsc pracy przy obsłudze terminali oraz kilkuset dodatkowych etatów w spółkach i jednostkach administracyjnych współpracujących z portem.
Rozbudowa portu pozwoli na stworzenie docelowo 120 nowych miejsc pracy przy obsłudze terminali oraz kilkuset dodatkowych etatów w spółkach i jednostkach administracyjnych współpracujących z portem.
Miasto przekazało już nabrzeża Kędzierzyńsko-Kozielskiemu Parkowi Przemysłowemu. Ruszyły także pierwsze prace.

O szansie na reaktywację kozielskiego portu mówiło się już od prawie dwóch lat, ale sprawy proceduralne nieco odwlekały inwestycję. Czasochłonne było przede wszystkim przekazanie portu Kędzierzyńsko-Kozielskiemu Parkowi Przemysłowemu, czyli spółce dysponującej terenami pod inwestycje (gmina ma w niej większość udziałów).

Formalnie dokonano tego w poniedziałek. 

Odbudową nabrzeży i infrastruktury portowej zajmie się teraz prywatna spółka Kędzierzyn-Koźle Terminale. Zamierza wybudować na tych terenach centrum logistyczne.

- Wszystkie umowy i porozumienia z inwestorem weszły w życie. Kędzierzyn-Koźle Terminale dysponuje teraz terenem portu i zgodnie z harmonogramem rozpoczyna prace geo- i hydrotechniczne. Pierwsze miały miejsce już w poniedziałek - informuje Jarosław Jurkowski, rzecznik prezydenta Kędzierzyna-Koźla.

Pierwsze korzyści z przekazania portu do KKPP miasto będzie miało już w maju, a to za sprawą podatków od nieruchomości.  Owych korzyści ma być jednak dużo więcej. Rozbudowa portu pozwoli na stworzenie docelowo 120 nowych miejsc pracy przy obsłudze terminali oraz kilkuset dodatkowych etatów w spółkach i jednostkach administracyjnych współpracujących z portem.

 Łączny koszt inwestycji to około 360 milionów złotych. Oprócz chemikaliów w porcie mają być także przeładowywane materiały sypkie. Inwestorzy chcą wydać na jego budowę od 300 do 420 milionów złotych. W planach jest stworzenie kilku terminali do przeładunku materiałów płynnych i sypkich oraz kontenerów.

Właścicielem spółki KKT jest szwajcarski fundusz inwestycyjny Clearsight. Partnerami biznesowymi KKT w tym przedsięwzięciu będą firmy lokalne, międzynarodowe koncerny zarządzające terminalami w Polsce i Europie.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Collonna
No coz, bedzie centrum logistyczne ktore po pewnym  czasie umrze smiercia naturalna-za duze koszty , za male obroty.

Ale to raczej wszystkim wiadomo i chodzi tylko o kase za budowe.
c
cyngiel
Ciekawe co ukradną i zwiną interes, bo dużo tam już nie POzostało. Na polu północnym takie same inwestory chociaż stare zbiorniki przechadlowali POd POzorem uzbrajania terenu. 

bdw. czy ten kapicow wkońcu coś napisze w czasie terazniejszym, bo ciągle u niego bądzie, bądzie, bądzie ........ hahahahaaaaa
Dodaj ogłoszenie