
Nowe, dostępne dla wszystkich perony na trasie z Kędzierzyna-Koźla do Opola, oraz krótsze podróże to efekt realizowanego obecnie przez PLK największego projektu w województwie opolskim. Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla ruchu regionalnego i międzyregionalnego. Pociągi jeżdżą już po nowych torach, a bezpieczeństwo zapewniają nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W Opolu budowany most nad Odrą usprawni ruch kolejowy, a powstające wiadukty zapewnią szybszy i bezpieczniejszy przejazd przez miasto samochodów i pociągów. Prace realizowane są przy wsparciu środków unijnych z Instrumentu CEF – „Łącząc Europę”.
W Opolu postępują prace na mostach i wiaduktach. Najważniejszą przeprawą jest kolejowy most nad Odrą. Obecnie trwają przygotowania do nasuwania obiektu. Most ma kluczowe znaczenie dla transportu kolejowego, zwiększy sprawność podróży zarówno na terenie Opola, jak i na międzynarodowej trasie kolejowej E30, która przebiega od granicy zachodniej w Zgorzelcu do granicy wschodniej w Medyce. Jest to również trasa łącząca województwo śląskie z dolnośląskim oraz zapewniająca połączenie z województwami małopolskim czy podkarpackim.
Prace prowadzone są również na mostach nad Młynówką, Suchodołem i kanałem Ulgi, gdzie trwa przebudowa podpór oraz przyczółków. Efekty prac widać również na wiaduktach nad ul. Powstańców Śląskich, ul. Krapkowicką i ul. Pruszkowską. Obiekty te mają znaczenie nie tylko dla ruchu kolejowego, ale także dla kierowców oraz mieszkańców. Wiadukt nad ulicą Powstańców Śląskich będzie szerszy, co zapewni lepszą komunikację. Będzie bezpiecznie i ekologicznie, bo nie będzie tam już ruchu jednostronnego z zatrzymywaniem samochodów. Ważną częścią inwestycji jest przebudowa ulicy Krapkowickiej. Współpraca PKP Polskich Linii Kolejowych SA z Miastem pozwoli na kompleksową modernizację obiektu oraz części drogowej.
Bezpieczne, ekologiczne i dostępne podróże koleją z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Wzrasta także liczba pasażerów podróżujących zmodernizowanym odcinkiem z Kędzierzyna-Koźla do Opola. Po zakończeniu inwestycji także mieszkańcy stolicy województwa odczują pozytywne zmiany zachodzące w ruchu kolejowym i drogowym na terenie aglomeracji opolskiej. Nowe perony na 10 stacjach i przystankach na trasie z Kędzierzyna-Koźla do Opola zapewniają łatwiejsze i bardziej komfortowe podróże pociągiem. Nowe obiekty są w pełni dostępne dla wszystkich, także dla podróżujących z dziećmi czy dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dla osób niewidomych i niedowidzących są ścieżki naprowadzające oraz napisy w języku Braille’a. Po modernizacji wysokość peronów dostosowana została do wysokości składów pasażerskich, dzięki czemu możemy wygodnie wsiadać i wysiadać z pociągów. Wszystkie obiekty wyposażone zostały w nowe wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Energooszczędne oświetlenie LED zapewnia bezpieczne podróżowanie także po zmroku. Do peronów prowadzą teraz bezpieczne dojścia i pochylnie, a dla lepszego połączenia podróży rowerem i pociągiem zamontowano stojaki rowerowe. Bardzo ważną częścią inwestycji była przebudowa stacji Gogolin, na której powstało przejście podziemne. Dostęp do peronów ułatwiają windy. Czas podróży pomiędzy Opolem Głównym i Kędzierzynem-Koźlem skrócił się o około 20 minut dla tych pociągów, które jadą najszybciej.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA
ul. Targowa 74,
03-734 Warszawa
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
www.portalpasazera.pl
www.funduszeeuropejskie.gov.pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?