Jak doszło do wypadku we Wrzoskach. Zobacz film z rejestratora

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Cztery osoby ranne w wypadku na tzw. "grzybku" we Wrzoskach. Skrzyżowanie dróg krajowych 46 i 94 należy do najniebezpieczniejszych w powiecie opolskim.

Ze wstępnych ustaleń policjantów wynika, że kierująca suzuki, jadąc od strony Nysy, skręcając na grzybku w stronę Brzegu, wymusiła pierwszeństwo przejazdu na kierowcy golfa, który jechał od strony Opola.

Golfa wyrzuciło na drugi pas ruchu, gdzie zderzył się z jadącym od strony Prądów nissanem almera.

Cztery osoby zostały ranne. Ruch odbywa się wahadłowo.

Skrzyżowanie dróg krajowych nr 46 i 94 w okolicach Karczowa i Wrzosek należy do najniebezpieczniejszych w powiecie opolskim. Problem rozwiązałaby budowa w tym miejscu ronda, ale zarządca dróg nie ma na to pieniędzy.

Chodzi o tzw. grzybek (przed laty stały tam ławki i stół dla podróżnych przykryte daszkiem w kształcie kapelusza muchomora) pomiędzy Wrzoskami a Karczowem, czyli skrzyżowanie dróg krajowych: 46 (dojazd z Opola do autostrady i dalej na Nysę i Kłodzko) oraz 94 - z Bytomia, przez Opole, Brzeg, Wrocław do Zgorzelca.

Zarządcą obu dróg krzyżujących się na "grzybku" jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zapowiadała, że powstanie tam sygnalizacja świetlna. Szybko jednak zmieniła plany i zapowiedziała budowę ronda.

Docelowo ma tam powstać skrzyżowanie bezkolizyjne (nad rondem ma powstać estakada, podobnie jak na placu Konstytucji 3 Maja w Opolu). W planach Ministerstwa Infrastruktury jest bowiem budowa drugiej jezdni w ciągu drogi krajowej nr 46 od węzła autostradowego w Prądach do Częstochowy.

Komentarze 49

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 19.09.2014 o 08:49, rzecznik napisał:

Główna zasada na rondzie turbinowym - bardzo popularnym na zachodzie Europy, szczególnie w Holandii - jest taka, że po wjeździe na nie, kierunki z pasa zewnętrznego i wewnętrznego nie przecinają się. Kierowca już dojeżdżając do ronda musi wybrać jeden z pasów ruchu, który "naprowadza" go na określony kierunek. Przepustowość takiego typu ronda jest o około 20 procent większa, niż ronda tradycyjnego. I jest ono bezpieczniejsze. Od chwili oddania do użytkowania ronda w Prądach w roku 2008 nie doszło na nim do żadnej poważniejszej kolizji ani wypadku. Wcześniej w tym miejscu zderzenia były nagminne - od 2003 do 2007 roku doszło tam do 19 poważnych wypadków, w których jedna osoba zginęła, a 28 zostało rannych.Michał Wandrasz, GDDKiA w Opolu

Panie Wondrasz! Nie pisz Pan glupot, przyczyna wypadkow bylo zamkniecie bezkolizyjnego(!!!!!!) wjazdu, w prawo na autostrade, z drogi biegnacej od Opola!!! Bezkolizyjny wjazd na autostrade od strony Opola zostal zamkniety i zlikwidowany po to tylko, aby wybudowac bramki dla poboru oplat!!!! Zginelo tam wiele ludzi, bo nie liczy sie zycie ludzkie, licza sie tylko pieniedze!!!! Po tych wielu wypadkach zrobiono w koncu rondo...

b
bolek

Ci którzy pytają na jakiej predkości się zatrzymał licznik golfa powiem tak ... na takiej jakiej w życiu ten swift by nie osiągnął pewnie. Gówno a nie auto z swifta. 

b
bzyk

Tak to jest jak się niemiec spotka z japońcem. Niemca trzeba poklepać a japońca no cóż dobić. Nic nie zostało z tego suzuki a almera która zerwała zderzak golfowi też pół przodu nie ma. Strach japońcami jeździć. Chyba się przesiąde na niemca. 

I
Igma
W dniu 19.09.2014 o 10:54, Guliwer napisał:

Jak nie idzie? Jeśli tak masz, to w jakim celu wjeżdżasz na lewy pas za wjazdem od Opola? Jedź swoim pasem od wjazdu z autostrady a nie będzie problemu. Po to, to rondo tak zbudowano. Jeśli nie rozumiesz, wyświetl sobie zdjęcie satelitarne i popatrz od góry.Pozdrawiam

Obejrząłem Street View.
Tu jest wszystko proste i OK.
Dzięki.

G
Gość

ciekawe na jakiej prędkości zatrzymał się licznik w Golfie

J
Ja

Tak na oko licząc pachołki i czas to wychodzi że widoczny na filmie kierowca samochodu osobowego jechał jakieś 90 km/h a w tym miejscu jest ograniczenie do 70. Czy się nie mylę?

Te 20 km/h za dużo to właśnie wypadek ......

Jadę tamtędy co najmniej 2 razy dziennie i powiem tyle - 99% kierujących nie zwraca uwagi na to ograniczenie!

Zwolnij, szkoda życia (Twojego i INNYCH). 

G
Guliwer
W dniu 18.09.2014 o 20:15, Igma napisał:

Przy zjeździe na Nysę muszę w Rondzie zjechać z lewego na prawy pas ruchu. Inaczej nie idzie.Po tym pasie jadą samochody z Opola w Kierunku Nysy i tym muszę udzielić pierwszeństwa.

Jak nie idzie? Jeśli tak masz, to w jakim celu wjeżdżasz na lewy pas za wjazdem od Opola? Jedź swoim pasem od wjazdu z autostrady a nie będzie problemu. Po to, to rondo tak zbudowano. Jeśli nie rozumiesz, wyświetl sobie zdjęcie satelitarne i popatrz od góry.

Pozdrawiam

N
Nabuhodonozor

nie widać jak doszło, widać dopiero po kolizji

r
rzecznik

Główna zasada na rondzie turbinowym - bardzo popularnym na zachodzie Europy, szczególnie w Holandii - jest taka, że po wjeździe na nie, kierunki z pasa zewnętrznego i wewnętrznego nie przecinają się. Kierowca już dojeżdżając do ronda musi wybrać jeden z pasów ruchu, który "naprowadza" go na określony kierunek. Przepustowość takiego typu ronda jest o około 20 procent większa, niż ronda tradycyjnego. I jest ono bezpieczniejsze. Od chwili oddania do użytkowania ronda w Prądach w roku 2008 nie doszło na nim do żadnej poważniejszej kolizji ani wypadku. Wcześniej w tym miejscu zderzenia były nagminne - od 2003 do 2007 roku doszło tam do 19 poważnych wypadków, w których jedna osoba zginęła, a 28 zostało rannych.

Michał Wandrasz, GDDKiA w Opolu

b
bolek

To tak się kończy jak techniką chce się zastąpić brak mózgu.Wozy drabiniaste się kłaniają.Tam powinni policjanci za rączkę prowadzić operatorów samochodów

D
DrM
W dniu 18.09.2014 o 10:02, StefanFspanialy napisał:

Podpowiem , ze nauczyciele zaczeli bawic sie w nauke tak jak lekarze , czyli , ucza aby uczyc , ale prawdziwa kase dostaja za korepetycje , lekarze podobnie lecza aby leczyc , a porzadna kase dostaja prywatnie , ciekawy jestem dlaczego tym precederem nikt sie nie interesuje , po za tym pseudo magistrzy z podstawowek , winni polepszyc swoja wiedze , bo niestety jest denna , przyklad , moje dziecko uczeszcza na angielski , ale coz dostalo pale ,. Wiec udalem sie do tego pseudo magistra i pytam go w wersji angielskiej o co chodzi , ale ten tuman nie wie jak wogole po angielsku rozmawiac , tylko chyba puszczac baki potrafi . I to sie nazywa oprzyszlosc naszego spoleczenstwa  gdy zatrudnia sie osoby niekompetentne . Dodam ze rozmawiam w kilku jezykach swobodnie , angielski uzywam co dziennie w komunikacji ...doslownie w komunikacji z osobami z innych krajów . Wiec nie dziwi mnie fakt ze dyrektorzy niektorych szkół musza niestety , podpisywac lojalki z mniejszoscia niby niemiecka , i bawia sie poznije za ich kase .

 

Nie wiem, czy w istocie rozmawiasz "w kilku jezykach swobodnie", w co zresztą wątpię; wiem natomiast, że nie potrafisz używać języka ojczystego na elementarnym poziomie, co czyni cię półanalfabetą.

Jeśli zwróciłeś się do anglisty w takim angielskim, jak twój polski w poście - to nic dziwnego, że cię nie zrozumiał...

I
Igma
W dniu 18.09.2014 o 19:55, Guliwer napisał:

Nie rozumiem co tu jest do wyjaśniania? Wjeżdżasz na właściwy pas i nim się poruszasz. Komu masz ustępować przy zjeździe?

 

Przy zjeździe na Nysę muszę w Rondzie zjechać z lewego na prawy pas ruchu. Inaczej nie idzie.
Po tym pasie jadą samochody z Opola w Kierunku Nysy i tym muszę udzielić pierwszeństwa.

G
Gnido
W dniu 18.09.2014 o 20:00, Guliwer napisał:

Zapomniałem jeszcze o czymś. Może zamiast objeżdżać wysepkę z prawej strony jedziesz w lewo pod prąd, też już takich tam widziałem i to w ciężarówkach.

Słuchaj guliwerku Igma pyta o coś konkretnego czego nie rozumie wiele osób jadących tym rondem,to jest rondo tzw.turbinowe i panują tam trochę inne zasady niż na zwykłym rondku, to może zamiast perdolić swoje mądrości ludowe wykaz się i wytłumacz krok po kroku te zasady skoro być może znasz a wiele osób z pewnością będzie ci wdzięcznych :)

G
Guliwer
W dniu 18.09.2014 o 19:34, Igma napisał:

Czy ktoś potrafi mi wyjaśnić zasady ruchu na rondzie w Prądach?Zjazd z Autostrady w kierunku Nysy .Jeżeli dobrz rozumię, toPrzy wjeździe na Rondo muszę udzielić pierwszeństwa i przy zjeździe z Ronda w kierunku Nysy też muszę udzielić pierwszeństwa przejazdu.Głupie?Czy też nie.

Zapomniałem jeszcze o czymś. Może zamiast objeżdżać wysepkę z prawej strony jedziesz w lewo pod prąd, też już takich tam widziałem i to w ciężarówkach.

G
Guliwer
W dniu 18.09.2014 o 19:34, Igma napisał:

Czy ktoś potrafi mi wyjaśnić zasady ruchu na rondzie w Prądach?Zjazd z Autostrady w kierunku Nysy .Jeżeli dobrz rozumię, toPrzy wjeździe na Rondo muszę udzielić pierwszeństwa i przy zjeździe z Ronda w kierunku Nysy też muszę udzielić pierwszeństwa przejazdu.Głupie?Czy też nie.

Nie rozumiem co tu jest do wyjaśniania? Wjeżdżasz na właściwy pas i nim się poruszasz. Komu masz ustępować przy zjeździe?

Dodaj ogłoszenie