Jak opolskie samorządy sponsorują komendy policji

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Dwa nowoczesne radiowozy marki Opel Astra z silnikami o mocy 170-koni mechanicznych trafiły do komendy powiatowej w Kędzierzynie-Koźlu.
Dwa nowoczesne radiowozy marki Opel Astra z silnikami o mocy 170-koni mechanicznych trafiły do komendy powiatowej w Kędzierzynie-Koźlu. Policja
Samochody, alkomaty, komputery, pieniądze na remonty komend i dodatkowe służby - na to wszystko płyną pieniądze z kas powiatów i gmin.

Cztery nowoczesne radiowozy marki Opel Astra z silnikami o mocy 170-koni mechanicznych trafiły do trzech komend powiatowych w regionie.

Dwa do Kędzierzyna-Koźla, po jednym do Olesna i Kluczborka. Ich koszt to 329 tys. zł. Połowę dały tamtejsze samorządy: powiat kędzierzyńsko-kozielski i wchodzące w jego skład gminy Pawłowiczki, Polska Cerekiew, Bierawa, Cisek i Reńska Wieś, powiat kluczborski, a także oleski i jedna z jego gmin - Radłów.

- W statucie mamy zapisane zapewnienie mieszkańcom bezpieczeństwa, dlatego wspieramy policję - tłumaczy Stanisław Belka, wicestarosta oleski. - Podobnie zresztą jak np. straż pożarną.

Oznakowane radiowozy zasiliły wydziały ruchu drogowego tamtejszych komend. - Zgodnie z zaleceniami komendy głównej, wzmocniliśmy te wydziały kadrowo, a teraz sprzętowo - mówi inspektor Zbigniew Białostocki, zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji w Opolu. - Nie ukrywam, że to dzięki pieniądzom z samorządów mogliśmy pozwolić sobie na te samochody. Zasada jest taka, że jeśli znajdziemy połowę kwoty potrzebnej na taki zakup, drugą połowę da nam komenda główna.
Ale samorządy przekazują policji pieniądze na różne zadania. Trwa właśnie remont Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu. Pieniądze pochodzą z funduszu wsparcia policji działającego przy tamtejszym powiecie. Zakończył się już remont dyżurki i pierwszego piętra, w tym roku odnowione zostanie drugie piętro.

Samorządy przekazują też policji alkomaty, narkotesty, komputery, laptopy itp. Natomiast urząd marszałkowski dał w tym roku 28 grawerów do znakowania rowerów o wartości 3 tys. zł. Bardzo ważną częścią finansowania opolskiej policji przez samorządy są fundusze na tzw. służby ponadnormatywne. W ubiegłym roku opolskie samorządy przekazały na ten cel w sumie ponad 547 tysięcy złotych, w tym już ponad 471 tysięcy złotych.

- Policjanci w czasie wolnym od pracy mają dodatkowe patrole na terenie tych samorządów, które przekazały fundusze - wyjaśnia nadkomisarz Marzena Grzegorczyk, rzecznik prasowy KWP w Opolu.

10 tysięcy złotych na ten cel przekazały w tym roku m.in. Tułowice. - Nikt nie chce nam zrobić w gminie komisariatu, nie mamy też straży gminnej, która może zadbać o bezpieczeństwo, więc dzięki tym pieniądzom mamy więcej policji na naszym terenie - podkreśla Wiesław Plewa, wójt Tułowic.

Wideo

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wielki Brat

W Kluczborku samorząd przekazał ( zbudowany za ogromne ... ) system monitorowania który nigdy nie działał ( "prócz przecięcia wstęgi" ) a w Wołczynie pomimo obietnic i uzgodnień nawet tego nie przekazano Policji lub Straży. Teraz władze czekają aż zapomnimy i się rozpadnie. Zrobimy następny bo tu trzeba coś zrobić. Najlepiej obiecać wszak sa wybory. A może rozliczyć. A to by była niespodzianka.  

k
kgp

ostatnio byłem na dożynkach od policji się roiło ale tylko do momentu kiedy korowód przeszedł na miejsce docelowe (boisko). Potem było jak makiem zasiał ani jednego policjanta i chaos na drodze ....

c
czytelnik

NTO  pisze o wszystkim a o Powiatowym święcie chleba i dożynkach powiatowych powiatu Głubczyckiego nie ma ani słowa....

e
emily

 

"Cała prawda o obywatelu współczującym policjantom codziennej ciężkiej służby - poczytaj swoje wcześniejsze wypowiedzi i zastanów się jak mają sie do ostatniej. Nie zrozumiałaś ani słowa z tego co napisałem – trudno, mogłem się tego spodziewać."

 

To ja Ciebie nie rozumiem, nie zazdroszczę Wam pracy i utrzymuje dalej swoje stanowisko. Ale tak jak każdy, żeby zarobić więcej - musicie więcej pracować. A jaki jest problem w tym, że te wynagrodzenia finansowane są z innego źródła? Skoro samorządy mają na to środki, to chyba dobrze. 
Policjantom jest ciężko, budowlańcom jest ciężko, kasjerkom jest ciężko, nauczycielom,itd.,itp. Nie znam osoby, która nie marzy o lepszym uposażeniu w ramach normalnego wymiaru czasu pracy, tak by mieć pieniądze gwarantujące godziwe życie i czas dla rodziny. 

G
Gość
W dniu 16.09.2014 o 13:31, emily napisał:

Wstępując do Policji wiedziałeś jakie są zarobki, a teraz jęki stęki bo chciałoby się za 40 godz pracy dwa razy więcej. Zasada jest prosta- chcesz zarobić więcej pracujesz więcej, tak jest w sklepie, na budowie, w policji, w prywatnych firmach, w szkołach. tak to funkcjonuje. Zmęczysz się po 15 latach możesz zwolnić tempo i dorabiać na emeryturce, a reszta bandy będzie tyrać po 200 godz. do 67 roku życia....

 


Cała prawda o obywatelu współczującym policjantom codziennej ciężkiej służby - poczytaj swoje wcześniejsze wypowiedzi i zastanów się jak mają sie do ostatniej. Nie zrozumiałaś ani słowa z tego co napisałem – trudno, mogłem się tego spodziewać.

e
emily
W dniu 16.09.2014 o 11:51, Gość napisał:

"I nie zazdroszczę pracy policjantom (za żadne pieniądze bym tam nie poszła) zwłaszcza jak trafiają na takich ignorantów jak Ty." I dlatego nigdy nas nie zrozumiesz.

Wstępując do Policji wiedziałeś jakie są zarobki, a teraz jęki stęki bo chciałoby się za 40 godz pracy dwa razy więcej. Zasada jest prosta- chcesz zarobić więcej pracujesz więcej, tak jest w sklepie, na budowie, w policji, w prywatnych firmach, w szkołach. tak to funkcjonuje. 
Zmęczysz się po 15 latach możesz zwolnić tempo i dorabiać na emeryturce, a reszta bandy będzie tyrać po 200 godz. do 67 roku życia....

r
rysiek
W dniu 15.09.2014 o 20:08, Gość napisał:

cytat; "Bardzo ważną częścią finansowania opolskiej policji przez samorządy są fundusze na tzw. służby ponadnormatywne. W ubiegłym roku opolskie samorządy przekazały na ten cel w sumie ponad 547 tysięcy złotych, w tym już ponad 471 tysięcy złotych." Patologia umożliwiająca KGP klejenie dziur w niedoinwestowanej policji - co to za policjant który pracuje 7 dni w tygodniu bez odpoczynku, do tego nocki - wrak nie policjant!Uzupełnić wakaty, podnieść pensje, kupić państwowej policji państwowy sprzęt, zamiast tworzyć nieformalne układy i układziki...

Ustawa nakłada obowiązek na jednostki samorzadu zadbania o bezpieczeństwo...czyli co ma taki Samorząd robic - może powołać Straż Gminną ale to bez sensu....więc zleca zadanie Policji i nie daje za darmo - Bo to Samorząd okresla cele w Umowie.... Tak więc nie jest to dawanie za free....

h
heniek

Zbigniew Białostocki Z-ca Pani Komendant Wojewódzkiej z Białegostoku.... Ho ho mamy tu przejawy Białostockiego nepotyzmu..... oczywiście to żart.... ale faktycznie śmiesznie sie poukładało, że pani Komendant z dalekiego Bialegostoku dostała Bialostockiego zastępcę

G
Gość

"I nie zazdroszczę pracy policjantom (za żadne pieniądze bym tam nie poszła) zwłaszcza jak trafiają na takich ignorantów jak Ty."

 

I dlatego nigdy nas nie zrozumiesz.

 

O
Ola

TYLKO CIEKAWE DLACZEGO DOPŁACAMY ZA COŚ CO POWINNI ROBIĆ DOBRZE

NA SŁUŻBIE A NIE W CZASIE WOLNYM- TOCHYBA ŻLE PRACUJĄ NA SŁUŻBIE ŻE SĄ POTZREBNE DODATKOWE PATROLE !!?????

e
emily
W dniu 16.09.2014 o 08:25, Gość napisał:

 Twoja sprawa, możesz pracować nawet 8 dni w tygodniu jak dasz radę, ja pracuje 40 godzin, reszta jest dla mnie i mojej rodziny. I daruj sobie smętne kawałki o prawdziwych psach itp.W całości zgadzam się z przedmówcami. 

Nie interesuje mnie ile godzin kto pracuje, w ilu zarządach zasiada i z jakich jeszcze źródeł czerpie dodatkowe zyski.
Pienicie się na wydawanie samorządowych środków na policję, bo radiowóz kupili, bo zarobić komuś dali. To taka podwójna moralność, która pozwala na wydawanie samorządowych pieniędzy na wspólne inwestycje infrastrukturalne ale na Policję już nie? Bo nie korzystasz? Bo nie jest to namacalne dla Ciebie? a ile ludzi na budowach nadgodziny wali? Drżyjcie ludzie, bo nie wiadomo kiedy Wam sufit na łeb spadnie, bo przecież Ci pracownicy są nieefektywni... 
ps. Ja na całe szczęście pracuję 40 godz. w tygodniu i wolny czas poświęcam rodzinie.
I nie zazdroszczę pracy policjantom (za żadne pieniądze bym tam nie poszła) zwłaszcza jak trafiają na takich ignorantów jak Ty. 

o
ool

Po co  sponsorować policję  wystarczy zamknąć wszystkie sklepy monopolowe całodobowe i będziemy czuli się bezpiecznie w Oleśnie Panie Belka.A pieniądze proszę przeznaczyć na bardziej szczytny cel np: zdrowie lub naukę.

G
Gość
W dniu 16.09.2014 o 07:42, emily napisał:

Ryczycie jak krowy na pastwisku, a nie macie pojęcia o czym.Ciekawe czy tak samo będziecie biadolić jak z kontraktów terytorialnych ruszą budowy obwodnic,dróg itp. A to też finansowanie z dwóch źródeł: samorządowe + państwowe środki. Wytknijcie wtedy swoim włodarzom, że "dokładają". 

 


Twoja sprawa, możesz pracować nawet 8 dni w tygodniu jak dasz radę, ja pracuje 40 godzin, reszta jest dla mnie i mojej rodziny. I daruj sobie smętne kawałki o prawdziwych psach itp.

W całości zgadzam się z przedmówcami.

e
emily

Ryczycie jak krowy na pastwisku, a nie macie pojęcia o czym.
Ciekawe czy tak samo będziecie biadolić jak z kontraktów terytorialnych ruszą budowy obwodnic,dróg itp. A to też finansowanie z dwóch źródeł: samorządowe + państwowe środki. Wytknijcie wtedy swoim włodarzom, że "dokładają". 

G
Gość

Czegoś tutaj nie rozumiem. Komenda główna zaleca wzmacnianie kadrowe a na sprzęt daje połowę. Po resztę należy wyciągać łapy do samorządowców. Jak Pan Białostocki taki bystry to może jemu obniżyć pensję o połowę a drugą połowę niech sobie dorobi na tych służbach "ponadnormatywnych", oczywiście w dni wolne od pracy. Wtedy również, zgodnie z "zaleceniami" KGP będziemy oszczędzać.

 

 

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3