Przed rozpoczęciem poszukiwań, jak radzą specjaliści, warto przygotować listę spraw do załatwienia. Dzięki temu można zaoszczędzić nieco czasu.Zaplanować należy też roznoszenie dokumentów aplikacyjnych.
- Nie jeźdź z jednego końca miasta na drugi.
- Zrób listę firm, które chcesz odwiedzić i udaj się do nich po kolei. Zaoszczędzisz nie tylko czas, ale również pieniądze na autobus czy benzynę.
- Notuj imiona i nazwiska pracodawców, z którymi rozmawiałeś i nazwy firm, do których wysłałeś CV. To pozwoli uniknąć niemiłych "wpadek". Najgorsze, gdy sprawiamy wrażenie, że nie wiemy, gdzie poszliśmy, do kogo ani z jakim zamiarem.
- Osoba poszukująca zatrudnienia powinna mieć przy sobie również komplet dokumentów aplikacyjnych. Nigdy nie wiadomo, kogo się spotka, a tymczasem może się przytrafić znakomita okazja, aby się zaprezentować.
- O swoich zamiarach warto również poinformować swoich znajomych. Może oni wiedzą o wolnych miejscach pracy? Może polecą cię komuś? Nie od dziś wiadomo, że znajomości to najlepsza droga do zdobycia wymarzonego etatu.
- Gdy dowiesz się o wakacie, działaj od razu, nie zwlekaj. Lepiej nie polegać na powiedzeniu: "Co masz zrobić dziś, zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego".
- Jeśli szukasz pracy, warto czytać też broszury czy artykuły poradnikowe. Takie poradniki publikujemy również na łamach "Pracy-Integracji". Zawsze istnieje szansa, że dowiemy się czegoś nowego, co akurat nam pomoże.
- W przypadku problemów zawsze można się zwrócić do doradców zawodowych, którzy do każdej osoby podchodzą indywidualnie i pomagają w poszukiwaniach pracy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?