Jak wyróżnić się w biznesie zwiększając zyski?

Redakcja
Michał Wróblewski: -  Dziś sama firma nie wystarczy,  właściciel powinien zostać ekspertem z silną marką osobistą, który rozumie swoich klientów i służy dobrą rad
Michał Wróblewski: - Dziś sama firma nie wystarczy, właściciel powinien zostać ekspertem z silną marką osobistą, który rozumie swoich klientów i służy dobrą rad Nadesłane
Polska gospodarka napędzana jest przede wszystkim przez małe i średnie firmy, których jest u nas najwięcej.

W wielu różnych branżach pojawia się coraz więcej firm, które konkurują ze sobą. Zmieniają się również czasy, coraz więcej ludzi stawia na swój osobisty rozwój w jakiejś dziedzinie. Zostając autorami, mówcami, konsultantami czy trenerami. Odnoszące dziś największe sukcesy firmy wyróżniają się z pośród tłumu stawiając na bardziej osobisty biznes.

Najważniejsze: dotrzeć do klienta

Najważniejsze w biznesie jest dotarcie do klienta. Kiedy ktoś ma małą firmę, w szerokiej konkurencyjnej branży, nie jest mu łatwo do tego klienta dotrzeć. Najlepszym przykładem jest biuro pośrednictwa nieruchomościami. W jednym mieście działa najczęściej kilkanaście takich biur, które konkurują ze sobą cenami. Klient pójdzie po prostu za lepszą ofertą. Powód jest prosty, rzadko kiedy jakieś biuro wyróżnia się na tyle  z pośród innych, aby opuścić strefę walki cenowej. Brakuje mu silnej marki opartej na wartościach. Tworząc taką markę można wyjść poza konkurencję, przyciągać klientów rzez wartości firmy, a nie zwyczajną sprzedaż.

Warto także przystosować się do zmieniających się czasów i nowoczesnych realiów. Mam przez to na myśli budowę silnej marki osobistej. Wracając do przykładu z nieruchomościami, 99 proc. z nich nie ma żadnej twarzy. Gdyby na rynku pojawił się ekspert promujący biznes własną autentyczną postawą z miejsca by się wyróżnił. Ludzie potrzebują dziś robić biznes z innymi ludźmi. Silna marka osobista w biznesie wyróżnia się spośród konkurencji i buduje relację z klientem. Dodatkowo można wtedy poszerzyć zwykłą działalność pośredniczącą o konsultacje i szkolenia z inwestowania w nieruchomości wracając do podanego przykładu.

Nie ma firmy w internecie, to nie istnieje

Druga rzecz to skorzystanie z potencjału internetu. Dziś kiedy usłyszymy o jakimś biznesie od razu wpisujemy hasło w wyszukiwarce internetowej. Warto, aby wyświetliły się wtedy informacje o  konkretnej firmie. Dziś jeśli nie ma jej w internecie to tak jakby nie istniała. To nie powinna być tylko strona internetowa z prawdziwego zdarzenia, ale również coraz popularniejsze media społecznościowe dzięki, którym możesz budować dobrą relację z klientami.

Dziś sama firma nie wystarczy,  właściciel powinien zostać ekspertem z silną marką osobistą, który rozumie swoich klientów i służy dobrą radą. Dotyczy to nie tylko dużych firm międzynarodowych, ale także lokalnych.
 

Źródło: Michał Wróblewski - konsultant biznesowy, autor bloga http://ekspertologia.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Jak wyróżnić się w biznesie zwiększając zyski? - Gazeta Pomorska

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska