Jak wywabić plamę po winie? Jak wyleczyć AIDS? Polskie gospodynie domowe wciąż szukają porad w prasie. Jakich?

Czytaj dalej
Fot. pixabay
Magdalena Baranowska-Szczepańska

Jak wywabić plamę po winie? Jak wyleczyć AIDS? Polskie gospodynie domowe wciąż szukają porad w prasie. Jakich?

Magdalena Baranowska-Szczepańska

Przed laty radzono paniom, jak samodzielnie coś uszyć, wyszydełkować albo jak poradzić sobie z trudną plamą. Dziś media skupiają się na doradzaniu tego, co i za ile warto kupić. Kiedyś eksperci byli anonimowi. Dziś mają imię, nazwisko i stanowisko. Jak zmienia się rynek porad w prasie? Gdzie teraz Polki szukają odpowiedzi?

Jak odplamić białą bluzkę, jak zorganizować domowe przyjęcie albo jak poradzić sobie z dolegliwościami zdrowotnymi, z którymi wstydzimy się iść do lekarza? To pytania, które od lat zadają kobiety. Gdzie szukały odpowiedzi?

Kilkadziesiąt lat temu odpowiedzi na tego typu pytania udzielała prasa kobieca. „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie”, „Zwierciadło”, „Filipinka” i wiele innych tytułów rozchodziło się wtedy w milionowych nakładach. Praktycznymi poradami dzieliły się także między sobą sąsiadki, babcie i inne kobiety z doświadczeniem. Dziś tę funkcję spełnia internet, w którym znaleźć można praktycznie wszystko.

  • Jak leczyć gruźlice i AIDS - pytano kiedyś. Jakie pytania trafiają do redakcji i "doktora Google"?
  • Kto w gazecie odpowiada na pytania czytelniczek?
  • Dlaczego kobiety piszą do prasy, a nie pytają lekarza, rodziców albo specjalistów?
  • Kiedy porada staje się pseudoporadą?

O tym przeczytaszw dlaszej części artykułu

Pozostało jeszcze 85% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Magdalena Baranowska-Szczepańska

Pro Media Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Pro Media Sp. z o.o.