Jakie tłuszcze występują w naszej diecie i ile powinniśmy ich faktycznie spożywać?

red
pixabay.com
Udostępnij:
W diecie można wyróżnić kilka rodzajów kwasów tłuszczowych.

Mogą to być:

- kwasy tłuszczowe nasycone (do 10 procent dziennej podaży energetycznej). Są one źródłem energii, pełnią funkcję budulcową, regulują wydzielanie hormonów, odpowiadają za wzrost cholesterolu całkowitego we krwi i cholesterolu LDL. Ich źródłem są na przykład masło, smalec, ser żółty.

Tłuszcze nasycone to te, na które musimy uważać, ponieważ ich spożywanie w nadmiarze powoduje odkładanie złego cholesterolu, czyli frakcji LDL, co może wpływać na tworzenie się blaszki miażdżycowej, a tym samym prowadzić do miażdżycy, zawału czy udaru. Jak je ograniczyć w swojej diecie?>>>ZOBACZ WIĘCEJ NA KOLEJNYCH ZDJĘCIACH

Jak ograniczyć tłuszcze nasycone w diecie? Oto sprawdzone sp...

- kwasy tłuszczowe nienasycone:

a) kwasy tłuszczowe jednonienasycone (do 20 procent dziennej podaży energetycznej) - pomagają w utrzymaniu prawidłowych proporcji frakcji cholesterolu we krwi, występują w dużej ilości w oliwie z oliwek;

b) kwasy tłuszczowe wielonienasycone (6-11 procent dziennej podaży). Wśród nich wymienia się niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe ome-ga-3 (ryby, owoce morza, siemię lniane, orzechy włoskie) - niezbędne dla prawidłowej pracy mózgu, hamują procesy zapalne; a także niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-6 (sezam, pestki dyni, nasiona słonecznika, migdały) - odpowiadające za prawidłowe działanie układu nerwowego, zwiększające odporność na infekcje.

Wideo

Materiał oryginalny: Jakie tłuszcze występują w naszej diecie i ile powinniśmy ich faktycznie spożywać? - Echo Dnia Świętokrzyskie

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
S.

Ogólnie wiadomo, że ludzie za dużo jedzą, a za mało się ruszają. Ze swej strony oprócz aktywnego spędzania wolnego czasu polecam pić soki wg. porad terapiasokami.pl/dlaczego-warto-pic-soki. Dzięki takim sokom nie tylko poprawimy zdrowie i urodę ale też schudniemy. Tylko soki najlepiej samemu wyciskać w wyciskarce niż kupować w sklepie. Dobrze jest w walce z nadwagą pić zieloną herbatę i jeść kiszonki. Wówczas będziemy mieli zdrowie i zgrabną figurę.

Dodaj ogłoszenie