Ponad 20 procent dróg krajowych na Opolszczyźnie jest w złym stanie, prawie 19 procent w niezadowalającym, a niespełna 61 procent w stanie dobrym - wynika z raportu o stanie technicznym sieci dróg na koniec 2010 roku przygotowanego przez Generalna Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Ale mimo takiego stanu rzeczy to drogi krajowe należą do najlepszych w Polsce. Wojewódzkie, powiatowe i gminne, są jeszcze w gorszym stanie. Mimo tego, z roku na rok coraz mniej pieniędzy przeznaczanych jest na ich remonty i przebudowy, natomiast ruch samochodów regularnie wzrasta.
- Najbardziej widać to na autostradzie - mówi Michał Wandrasz z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Według pomiaru ruchu z 2010 r., pomiędzy granicą województw śląskiego i opolskiego a węzłem w Nogowczycach, w ciągu pięciu lat, ruch wzrósł o 82,1 proc. - z 17 482 samochodów na dobę do 31 830! Nie lepiej jest na odcinku pomiędzy Nogowczycami a Olszową. W 2005 r. na dobę przejeżdżało tam średnio 14 628 samochodów, w 2010 już 26 533. To wzrost o 81 procent!
Coraz więcej samochodów zjeżdża też na drogi krajowe. Np. na DK nr 88 pomiędzy Nogowczycami a Strzelcami Opolskimi ruch wzrósł w ciągu pięciu lat o 76 proc. Ale rekordowy wzrost nastąpił na krajowej “czterdziestce", między Głuchołazami a granicą państwa - o 187 proc! (1234 samochody w 2005 - 3548 w 2010 r.). To związane jest z wstąpieniem Polski i Czech do strefy Schengen i otwarciu granic.
Na drogach lokalnych jeszcze gorzej będzie po 1 czerwca. Wtedy zostaną wprowadzone opłaty za przejazd autostradą A4.
- Nie mamy wątpliwości, że część aut zjedzie z A4 i trafi na nasze drogi - mówi Arkadiusz Branicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.
Skąd te problemy - czytaj w poniedziałkowym wydaniu Nowej Trybuny Opolskiej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?