Jeśli zakupy, to tylko w środę

(opr. dora)
Opolanie na zakupach w centrum handlowym Solaris. (fot. archiwum)
Opolanie na zakupach w centrum handlowym Solaris. (fot. archiwum)
Środa jest najlepszym dniem na spokojne zakupy w Polsce - wynika z badań zamówionych przez organizację Visa Europe.

Planujesz duże zakupy? Wybierz się na nie w środę. Jak wynika z badań, to właśnie w ten dzień najmniej osób wybiera się na zakupy spożywcze, czy po ubrania do centrów handlowych, supermarketów, czy innych sklepów. A jakie tego skuteki? Właśnie w ten dzień kolejki do kas są najkrótsze, a one stanowią źródło największej irytacji konsumentów.

Kupuj wieczorami

Kupując zakupy spożywcze do sklepu najlepiej wybrać się wieczorem. Do sklepów udaje się wtedy zazwyczaj zaledwie 7 proc. Polaków. Również zakupy ubrań najlepiej robić o tej porze dnia, również 7 proc. ankietowanych można wtedy znaleźć w sklepach.

Badania pokazują również, że robiąc zakupy coraz bardziej się śpieszymy. Przy czym mężczyźni są bardziej niecierpliwi, niż kobiety. Dla niemal połowy polskich mężczyzn (49 proc.), kolejki wywołują największą irytację podczas zakupów. Wśród kobiet dotyczy to 43 proc. badanych.

Mężczyźni lubią towarzystwo kobiet

Ponad połowa polskich mężczyzn (53 proc.) na zakupy odzieżowe wybiera się w towarzystwie swojej partnerki. Jedynie co czwarty (25 proc.) samodzielnie kupuje ubrania. Aż co ósmy mężczyzna (12 proc.) całkowicie zostawia partnerce sprawy swoich zakupów.

Kobiety z kolei przy zakupach odzieży wybierają towarzystwo innej kobiety. Robi tak 20 proc. Polek. A 38 proc. kobiet na zakupy odzieżowe najchętniej wybiera się samotnie. Zaledwie 3 proc. chciałoby dokonywać zakupów z mężczyzną.

Kobiety nie robią głównie zakupów spożywczych

Okazuje się, że proporcje robienia zakupów spożywczych wśród kobiet i mężczyzn są bardzo zbliżone. Zarówno wśród osób robiących takie zakupy codziennie (32 proc. mężczyzn i 36 proc. kobiet), jak i tych, co odwiedzają sklepy spożywcze 2-3 razy w tygodniu (32 proc. mężczyzn i 31 proc. kobiet) nie ma różnicy jakiej płci się jest.

Zaskakiwać może jednak fakt, że aż co szósty badany (16 proc.) robi takie zakupy jedynie raz w tygodniu

Jeśli po ubrania, to do galerii

Ulubionym miejscem zakupów spożywczych są sklepy osiedlowe (56 proc. odpowiedzi). Na centra handlowe wskazuje niemal dwukrotnie mniej respondentów (30 proc.).

Wśród kupujących elementy garderoby utrzymuje się nieznaczna przewaga kobiet. 37 proc. chodzi do sklepów odzieżowych raz w miesiącu, wobec 29 proc. mężczyzn.

Jako ulubione miejsce zakupu ubrań Polacy wyraźnie wskazują na centra handlowe (38 proc.), zaś sklepy lokalne i osiedlowe wybiera 24 proc. Sklepy przy głównych ulicach miast wybiera co piąty badany (19 proc.).

Czym płacimy w sklepach?

Co szósty robiący zakupy spożywcze (16 proc.) i co piąty kupujący odzież (21 proc.) płaci kartą. Za zakupy odzieżowe kartami najchętniej płacą osoby w wieku 25-34 (30 proc.), oraz co czwarta osoba w grupie wiekowej 35-44 (26 proc.).

Badanie przeprowadzono na zlecenie organizacji Visa Europe przez ICM Research Agency w Polsce, Grecji, Turcji i Wielkiej Brytanii – metodą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych (CATI), w okresie grudzień 2008 - styczeń 2009., na próbie 1 000 osób w każdym kraju, w przedziale wiekowym 18-65+.

 

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska