Topowe modele BMW serii 7 osiągają niedoścignioną formę dzięki dwunastocylindrowej jednostce napędowej montowanej pod maskami obydwu wersji. Opracowany od podstaw V12 to arcydzieło nowoczesnej sztuki tworzenia silników. Ogromna moc 400 kW/544 KM osiągana jest przy 5 000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 750 Nm (533 lb-ft) dostępny jest już od 1 500 obr./min.
Ten dwunastocylindrowy motor, współpracujący z nową ośmiobiegową przekładnią automatyczną, odznacza się niezwykle wysoką kulturą pracy oraz zapewnia doskonałą dynamikę jazdy dzięki płynnemu i spontanicznemu dostarczaniu napędu. Co więcej, niemal nieograniczone zasoby mocy mogą zostać precyzyjne wykorzystane w każdej chwili i we wszystkich warunkach drogowych.
Po raz kolejny silnik V12 produkcji BMW staje się synonimem wyrafinowanych osiągów, komfortu spod znaku GT oraz stylowej ekskluzywności. Nowe BMW 760i a także BMW 760Li z rozstawem osi przedłużonym o 14 centymetrów (5,5 cala) - co zwiększa komfort podróżowania na tylnej kanapie i zapewnia jeszcze wyższy poziom luksusu - na nowo definiują pojęcie prawdziwie ekskluzywnego samochodu o wysokich osiągach. Ponadto, fascynujące elementy wyposażeniowe jasno określają pozycję firmy BMW na szczycie segmentu aut luksusowych.
Układ napędowy z najnowocześniejszymi technologiami został dopracowany pod każdym względem. Dotyczy to zarówno aluminiowej jednostki napędowej o pojemności 6 litrów wyposażonej w technologię TwinPower Turbo i bezpośredni wtrysk paliwa (High Precision Injection), dzięki któremu paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania, jak i układu płynnej regulacji faz rozrządu Double-VANOS oraz ośmiobiegowej przekładni automatycznej zastosowanej w BMW po raz pierwszy.
Wszystkie te układy pozwalają modelom BMW 760i oraz BMW 760Li zaoferować klientom nowy standard w zakresie motoryzacyjnego wyrafinowania, dynamicznych osiągów oraz wydajności w ekskluzywnym pojeździe o dużej mocy. W wersji BMW 760i przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,6 sekundy), a średnie spalanie w cyklu UE utrzymuje się na poziomie 12,9 litra na 100 kilometrów.
W porównaniu do modelu oferowanego obecnie, średnie zużycie paliwa spadło o około 4,5%, przy czym w przypadku nowej limuzyny o dużo lepszych osiągach inżynierowie BMW wzięli pod uwagę bardziej rygorystyczne normy emisji EU5.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?