Jeszcze nie przejęli torów, a już się o nie kłócą

Jarosław Staśkiewicz
Jarosław Staśkiewicz
Zaktualizowano 
Nieużywana od lat przez kolej linia z Namysłowa do Kępna liczy ponad 35 kilometrów.
Nieużywana od lat przez kolej linia z Namysłowa do Kępna liczy ponad 35 kilometrów. Archiwum
Na dawnej linii kolejowej z Namysłowa do Kępna burmistrz widziałby drezyny. Ale mieszkańcy już zbierają podpisy za ścieżką rowerową.

Nieużywana od lat przez kolej linia z Namysłowa do Kępna liczy ponad 35 kilometrów. Burmistrz Namysłowa od kilku lat stara się przejąć od PKP odcinek biegnący do Bukowy Śląskiej z zamiarem uruchomienia tu ruchu drezynowego, który miałby być atrakcją i dla mieszkańców, i dla turystów.

Tymczasem miłośnicy rekreacji z wielkopolskiego Kępna i okolic od dawna walczą o to, by - korzystając z wytyczonej linii kolejowej - wybudować w miejscu torów ścieżkę rowerową, która połączy oba miasta.
Do tej inicjatywy włączyli się namysłowianie i zaczęli już nawet zbierać podpisy z poparciem.

- To byłaby doskonała trasa rekreacyjna dla całych rodzin: od dzieci po seniorów - uważa Aleksandra Kaleta-Kamińska, która aktywnie włączyła się w akcję. - Mogliby z niej korzystać rowerzyści, biegacze, amatorzy nordic-walking, rolkarze... Na pewno byłaby bardziej popularna niż drezyna.
- I po wybudowaniu praktycznie nic by nie kosztowała, podczas gdy utrzymanie drezyny i torów w odpowiednim stanie, nie mówiąc już o obsłudze przejazdów, to dodatkowe koszty - argumentuje Maciej Czajkowski, również zwolennik ścieżki.

- Ludzie, przecież my jeszcze nawet nie przejęliśmy torów, o czym my mówimy! - irytuje się burmistrz Krzysztof Kuchczyński. - Osobiście uważam, że nie po to interweniowałem przeciwko rozbiórce torowiska przez PKP, żeby po przejęciu samemu je zniszczyć. Ale dopiero gdy będziemy właścicielami, to możemy usiąść i rozmawiać.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

po zmianie Burmistrza jak wygląda sytuacja z drezyną?

G
Gość
W dniu 11.02.2015 o 17:13, namysłowianka od urodzenia napisał:

Torowisko pod mostem w kierunku Łączan jest rozmywane ponieważ ze skarpy wypływa żródło.Dawniej na poboczu torów było betonowe ujecie wody ciągnące się wzdłuż torów.Pamiętam to wszystko z dzieciństwa,czasami bywałam tam powspominać dziecinne lata,teraz nie chodzę bo jak widzę to rumowisko to się płakać chce.


Ahhh piękne czasy zabawy w tamtym miejscu wspominam świetnie.
n
namysłowianka od urodzenia

Torowisko pod mostem w kierunku Łączan jest rozmywane ponieważ ze skarpy wypływa żródło.Dawniej na poboczu torów było betonowe ujecie wody ciągnące się wzdłuż torów.Pamiętam to wszystko z dzieciństwa,czasami bywałam tam powspominać dziecinne lata,teraz nie chodzę bo jak widzę to rumowisko to się płakać chce.

 

*ARTUR*
W dniu 03.02.2015 o 22:09, Gość napisał:

   Którędy   biegną tory z Namysłowa do Brzegu?może pod ziemią a my nic nie wiemy. 

W Brzegu mają podobną nieczynną linię kolejową jak w Namysłowie. Mam tylko nadzieje że Dolnyśląsk na swoim terenie jej nie zniszczy tak jak postąpiono z linią Namysłów-Kępno.

G
Gość
W dniu 03.02.2015 o 11:59, DREZYNIARZ napisał:

A co ma Brzeg do tego? O Namysłowie tu piszemy. A jeśli już chodzi o Brzeg to również można wykorzystać fragment linii kolejowej która obecnie jest nieczynna.I miejscowi również mieli by własną kolej drezynową. Po za tym czy tak trudno jest zabrać rower do pociągu? lub jakiegoś samochodu? I dojechać na miejsce wyprawy, przecież większość ludzi tak robi.

 


A co ma Brzeg do tego? O Namysłowie tu piszemy. A jeśli już chodzi o Brzeg to również można wykorzystać fragment linii kolejowej która obecnie jest nieczynna.I miejscowi również mieli by własną kolej drezynową. Po za tym czy tak trudno jest zabrać rower do pociągu? lub jakiegoś samochodu? I dojechać na miejsce wyprawy, przecież większość ludzi tak robi.

 

 

Którędy   biegną tory z Namysłowa do Brzegu?może pod ziemią a my nic nie wiemy.

D
DREZYNIARZ

A co ma Brzeg do tego? O Namysłowie tu piszemy. A jeśli już chodzi o Brzeg to również można wykorzystać fragment linii kolejowej która obecnie jest nieczynna.I miejscowi również mieli by własną kolej drezynową. Po za tym czy tak trudno jest zabrać rower do pociągu? lub jakiegoś samochodu? I dojechać na miejsce wyprawy, przecież większość ludzi tak robi.

G
Gość

A czym dojechać do Brzegu,może hulajnogą Nie niszczyć torów.

D
DREZYNIARZ
W dniu 19.10.2014 o 09:25, Collonna napisał:

Ludzie, to nie jest tak, ze tory zostanom i bedzie sobie tam cos jezdzic....Jezeli bedzie sie tam przewozic ludzi, to automatycznie podlega topod bardzo szczegolowe przepisy-utrzymanie tego to studnia bez dna.Natomiast sciezka rowerowa, czyli  t y l k o  dla rowerow, jestnieporownywalnie tansza w utrzymaniu i  znacznie bardziej wykorzystana.Jezeli nie ma szans na utrzymanie regularnego ruchu na szynach, to nie ma sensu tych szyn utrzymywac.

Nie do końca się z tym zgodzę. Jeśli będą po takiej linii jeździć rowery torowe lub lekkie drezyny to nie jest potrzebne aż tak wygórowane dopuszczenia jak pod czynną linię kolejową. Drezyna lekka to pojazd o masie własnej do 750kg czyli nacisk na tor w tym przypadku wynosiłby do 375kg (0,375T) przy normalnej linii kolejowej jest to np.20 ton. Druga sprawa prędkość, drezyna lekka to pojazd poruszający się z prędkościami do 20km/h dla trakcji ręcznej (mięśniowej) i do 40km/h dla trakcji spalinowej i elektrycznej (akumulatorowej), przy normalnej linii kolejowej jest to średnio 80km/h lub tak jak się obecnie remontuje pod 120km/h (pomijam tu linię o wyższych prędkościach bo nadal ich w kraju jest jak na lekarstwo). Każdy drezyniarz po dojechaniu do skrzyżowania z drogą kołową (przejazdu kolejowego) wysiada z drezyny i zatrzymuje ruch samochodów (bo ma do tego stosowne uprawnienia) dlatego nie potrzeba zatrudniać dodatkowych osób jako stacjonarnych lub mobilnych dróżników przejazdowychb do obsługi takiej kolei drezynowej. W nocy toru nie trzeba oświetlać ponieważ każda drezynka posiada odpowiednie osygnalizowanie i dość mocne reflektory. Na niektórych drezynkach lekkich można nawet podczas jazdy  podładować sobie telefon bo gniazdko 230V jest z przetwornicy statycznej (takie urządzenie zamieniające napięcie stałe12V na przemienne 230V50Hz). Teraz moja opinia odnośnie ścieżki rowerowej, nie jestem przeciw ale niech to będzie ścieżka z prawdziwego zdarzenia z oświetleniem nocnym (bo wiadomo że mało który rowerzysta posiada światła a jak już są to i tak ich moc jest paruwatowa co najwyżej i raczej mało co widać jadąc rowerem w nocy przez lasek nawet po asfalcie), miejscami postoju na trasie przynajmniej raz na parę km tak aby można było schonić się przed deszczem lub wiatrem. No i przynajmniej jednym punktem obsługi na takiej trasie choć powinny być że trzy na początku na końcu i w połowie takiej trasy bo jest to ładnych paredziesiąt kilometrów. Punkt obsługi to mały murowany budynek w którym zawsze będzie można się czegoś napić, coś przekąsić i uzyskać pomoc gdy złapiemy kapcia lub rower ulegnie uszkodzeniu. Tak to widzę jako drezyniarz i rowerzysta zarazem.

G
Gość
W dniu 23.10.2014 o 20:44, Gość napisał:

Czy ktoś ma jakieś informacje kiedy grzeją?

Oni codziennie praktycznie "grzeją" na Młynie  :D

G
Gość

Czy ktoś ma jakieś informacje kiedy grzeją?

G
Gość

Na basen iśc najlepiej kiedy burmistrz chodzi, wiadomo że będzie ciepło.

Wieża widokowa tylko z nazwy jest widokową

a Teraz drezyna, co jeszcze?

 

może dostęp do morza i klimat tropikalny

i za chwile zamiast w Namysłowie będziemy mieszkali w Kuchczynie.

C
Collonna

Ludzie, to nie jest tak, ze tory zostanom i bedzie sobie tam cos jezdzic....

Jezeli bedzie sie tam przewozic ludzi, to automatycznie podlega to

pod bardzo szczegolowe przepisy-utrzymanie tego to studnia bez dna.

Natomiast sciezka rowerowa, czyli  t y l k o  dla rowerow, jest

nieporownywalnie tansza w utrzymaniu i  znacznie bardziej wykorzystana.

Jezeli nie ma szans na utrzymanie regularnego ruchu na szynach, to nie ma sensu tych szyn utrzymywac.

 

K
Krzyś Kulfon
W dniu 18.10.2014 o 21:12, Ostatni Sprawiedliwy napisał:

- Ludzie, przecież my jeszcze nawet nie przejęliśmy torów, o czym my mówimy! - irytuje się burmistrz Krzysztof Kuchczyński. - Osobiście uważam, że nie po to interweniowałem przeciwko rozbiórce torowiska przez PKP, żeby po przejęciu samemu je zniszczyć. Ale dopiero gdy będziemy właścicielami, to możemy usiąść i rozmawiać. 

To po co chłopie kłapiesz językiem, i wrzucasz temat do mediów, skoro nie przejąłeś torów?

W tak idiotyczny sposób chciałeś kampanię wyborczą robić?

A teraz jęczysz.

O
Ostatni Sprawiedliwy

I tu widać, że czas na zmiany Burmistrza.Marzy się Krzysiowi drezyna i turystów pełne miasto kupił młyn pewnie by ich gościł okowitą i dziczyzną. Centrum miasta już przygotował dla turystów pewnie tłumnie będą przybywać do Namysłowa Zdrój drezynami. Facet bez wizji na lepsze jutro dla Namysłowa!!!!!!!!!!!!!!!!

 

O
Ostatni Sprawiedliwy

I tu widać, że czas na zmiany Burmistrza.Marzy się Krzysiowi drezyna i turystów pełne miasto kupił młyn pewnie by ich gościł okowitą i dziczyzną. Centrum miasta już przygotował dla turystów pewnie tłumnie będą przybywać do Namysłowa Zdrój drezynami. Facet bez wizji na lepsze jutro dla Namysłowa!!!!!!!!!!!!!!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3