Jutro na Opolszczyznę trafi piąty szynobus, ostatni z niedawno kupionych

fot. Archiwum
fot. Archiwum
Udostępnij:
To nowoczesna i wygodna maszyna przystosowana dla potrzeb pasażerów niepełnosprawnych. Może zabrać 300 osób (w tym 130 na miejscach siedzących).

Wyposażona jest m.in. w elektroniczne tablice informujące o kolejnych stacjach, klimatyzację, monitoring oraz wysuwany stopień, przydatny na stacjach, które mają niskie perony. Co ważne, szynobus jest w eksploatacji o połowę tańszy od tradycyjnego pociągu.

Od jutra po Opolszczyźnie jeździć będzie więc dziewięć szynobusów i wszystkie obsługiwać mają niezelektryfikowane linie, czyli Nysa - Kędzierzyn-Koźle, Nysa - Opole, Opole - Kluczbork i Brzeg - Nysa.

Pięć najnowszych pojazdów kupił Urząd Marszałkowski w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Kosztowały około 42 milionów złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
"Piętrusy" to były najlepsze składy jak miało PKP na trasach lokalnych. Bez porównania do żółtkowato-niebieskich klekotów.
?
Szynobusy SA-103 (03,04) mają twarde siedzenia i za zaoszczędzoną kasę na zakupach SA-134 można by wymienić na nich siedzenia.
~Mia~
POLAKOM NIE DOGODZISZ!
Widzę że pasażerowie Nysa -Opole nie pamiętają już starych składów, które jeździły jeszcze tak niedawno. Czarne, brudne piętrusy! W których oprócz tego że były gąbczaste siedzenia nic więcej dobrego nie było. Albo było zimno - bo drzwi się znie zamykały lub ogrzewanie nie działało, albo grzały tak, że podeszwy butów topniały! A może zapomnieliście o wysokim, niewygodnym wejściu do nich, nie mówiąc już o tym aby wejść z wózkiem dziecięcym czy osobie niepełnosprawnej. KOSZMAR! Teraz jeżdżę z dzieckiem do Opola na rehabilitację i jest super. Przynajmniej nie muszę nikogo zatrudniać do wnoszenia wózka i stać z nim przez 1,5 godziny przy drzwiach.
Przypomnę jeszcze pasażerom z Kluczbork-Opole, o tym iż przez parę lat wogóle nie mieli dojazdu pociągiem, bo się to nie opłacało. Więc chyba lepiej ciąć koszty wprowadzając tańsze w eksploatacji pociągi, ale przynajmniej zachowując połączenia niż zawieszając je.
l
lukasz
Szynobusy nie są wygodne!!!!!!!! Przypominają stare autobusy typu IKARUS, sam plastik i kanty..dziadostwo!!!!!!!
tanie , nie nadajace się do dłuższej podróży.... jazda nimi z opola do nysy to męczarnia
?
Ale bzdury. Z tych 9 szynobusów to 2 stoją padnięte w Kędzierzynie.
g
gość
Miejmy nadzieję, że będzie jeżdził na trasie Opole-KLuczbork,ponieważ "mały"szynobus w ogóle nie sprawdza sie na tej linii ze względu na b.dużą liczbę pasażerów!!!Ludzie podróżujący codziennie do pracy na tej linii podróżują jak przysłowiowe sardynki w puszce!!!!Wielokrotnie miało miejsce omdlenie i zemdlenie pasażerów!!! to był wstyd dlaPKP Przewozów Regionalnych za fundowanie stałym pasażerom podróży w tak prymitywnych warunkach!!!!!
Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie