Już na studiach chciałem mieć firmę

Redakcja
- Najtrudniejsze jest przekonanie klientów, że moja usługa będzie im przydatna - mówi Maciej Maj, absolwent socjologii.

Badaniami społecznymi zainteresował się na trzecim roku studiów socjologicznych na Uniwersytecie Opolskim. - W programie studiów zajęć z tym związanych nie było wiele, więc zacząłem czytać o tym w internecie, szkolić się na własną rękę i kupować fachowe podręczniki - opowiada Maciej Maj, 27-latek z Opola, właściciel agencji badań marketingowych i komunikacji Openfield.

Na piątym roku studiów zaczął pracę w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości Politechniki Opolskiej.
Własną firmę zajmującą się badaniami marketingowymi i społecznymi założył pół roku temu. Skorzystał z dotacji udzielanej dla startujących przez Powiatowy Urząd Pracy w Nysie. Dokładnie wiedział, czego chce, i prawdopodobnie tym przekonał oceniających biznesplany. Do czasu, aż działalność zacznie absorbować go w stu procentach i przynosić satysfakcjonujące dochody, Maciej Maj zamierza godzić pracę w AIP i u siebie.
- Dwa główne filary mojej działalności to badania marketingowe i komunikacja marketingowa. Zobaczę, w którym kierunku rozwinie się firma - deklaruje Maciej Maj.

W kręgu jego zainteresowań jest też stosunkowo nowy na rynku marketing sportowy. Maciej Maj przygotowywał np. wycenę powierzchni reklamowej na strojach zawodników i w hali sportowej dla AZS Opole. - Przygotowuje się to na podstawie monitorowania mediów - jak często i w jakim kontekście informują o klubie - wyjaśnia opolanin.
Jednym z pierwszych zadań przy organizacji firmy była rekrutacja siatki ankieterów. Wybrał 190 osób, które mogą przeprowadzać dla niego badania rynku i realizować tzw. badania "tajemniczych klientów" (badacz wciela się w rolę klienta firmy). Współpracuje też z fachowcami z branży (tu zaowocowały kontakty ze studiów), których zatrudnia do konkretnych zadań.

Jego zdaniem najtrudniejsze w jego działalności jest przekonanie klientów (firm i organizacji), że jego usługi mogą im być bardzo przydatne. Na razie kieruje ofertę do małych i średnich przedsiębiorstw. Przeszkodą dla stawiającego pierwsze kroki jest też niemożność startowania w przetargach ogłaszanych przez jednostki sektora finansów publicznych, bo wymagają one doświadczenia w wykonywaniu zadań dla nich i to w dodatku opiewających na konkretne, wysokie kwoty. - To utrudnianie konkurencji na rynku - zżyma się Maciej Maj.

Młody przedsiębiorca liczy na intensywny rozwój firmy w tym roku. - W końcu to rok wyborczy, w którym w cenie są sondaże polityczne - ocenia.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3