Już w maju pierwszy przeładunek w kozielskim porcie

Tomasz Kapica
Już w maju pierwszy przeładunek w kozielskim porcieNabrzeża, niegdyś tętniące życiem, popadły w ruinę w latach 90. XX w.
Już w maju pierwszy przeładunek w kozielskim porcieNabrzeża, niegdyś tętniące życiem, popadły w ruinę w latach 90. XX w. Archiwum
Wstępnie szacuje się, że reaktywacja nabrzeży w Kędzierzynie-Koźlu może dać pracę 120 osobom.

Władze miasta przyznają, że reaktywacja kozielskiego portu nie jest łatwa. Przeciąga się procedura przekazywania gruntów. Kolejność jest taka: najpierw miasto przekazuje je swojej spółce - Kędzierzyńsko-Kozielskiemu Parkowi Przemysłowemu, a następnie KKPP wydzierżawia je inwestorowi. Wszystkie formalności (między innymi pozwolenia administracyjne) powinny zostać załatwione do listopada tego roku. Wtedy też będą mogły ruszyć prace budowlane. Ale inwestorzy już pracują nad ożywieniem portu.

- W maju ma się tu odbyć pokazowy przeładunek. Nie wykluczamy, że przy okazji będzie jakiś festyn dla mieszkańców. Chcemy, żeby kędzierzynianie zapoznali się z planami inwestora - poinformowała Sabina Nowosielska, prezydent Kędzierzyna-Koźla, która bardzo wiele obiecuje sobie po tej inwestycji.

Zajmie się nią spółka Kędzierzyńsko-Kozielskie Terminale. Właścicielem spółki KKT jest szwajcarski fundusz inwestycyjny Clearsight, który wspólnie z instytucjami finansowymi podjął się projektu budowy terminali w Kędzierzynie-Koźlu. Partnerami biznesowymi KKT w tym przedsięwzięciu będą firmy lokalne, międzynarodowe koncerny zarządzające terminalami w Polsce i Europie Zachodniej oraz czołowi europejscy producenci i dystrybutorzy z sektora chemicznego.

Zarząd KKT podpisał listy intencyjne na uruchomienie przeładunków wyrobów chemicznych od początku 2018 roku. Rozbudowa portu pozwoli na stworzenie docelowo 120 nowych miejsc pracy przy obsłudze terminali oraz kilkuset dodatkowych etatów w spółkach i jednostkach administracyjnych współpracujących z portem. Łączny koszt inwestycji to około 360 milionów złotych. Oprócz chemikaliów w porcie mają być także przeładowywane materiały sypkie.

Nabrzeża, niegdyś tętniące życiem, popadły w ruinę w latach 90. XX w.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska