Kalendarz Opolgrafu na 2019 rok. Tym razem zrobiony własnymi siłami. To pomysł firmy na promocję czytelnictwa

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
W kalendarzu wykorzystano 12 zdjęć z sesji, ale wszystkie można obejrzeć na stronie internetowej opolskiej drukarni.
W kalendarzu wykorzystano 12 zdjęć z sesji, ale wszystkie można obejrzeć na stronie internetowej opolskiej drukarni. Opolgraf
Na potrzeby kalendarza pracownik drukarni stworzył specjalny stelaż, który utrzymywał pod sufitem aparat fotograficzny, by na podłodze mogły powstawać aranżacje i figury z książek i składek drukowanych w Opolgrafie.

Tysiące książek, kilka dni planu zdjęciowego, tygodnie montażu oraz zaangażowani pracownicy – czyli książkowy kalendarz na rok 2019 drukarni Opolgraf.

- To pierwsza taka publikacja w Polsce, która począwszy od koncepcji, przygotowania, realizacji zdjęć, składu oraz druku została przygotowana przez pracowników drukarni. Kalendarz promuje czytelnictwo oraz pokazuje, że Opolgraf to nie tylko fabryka książek, ale przede wszystkim kreatywności i wielu inspiracji - mówi Natalia Ciecióra, PR-owiec drukarni, która odpowiadała za koordynację wszystkich prac związanych z kalendarzem.

Plan zdjęciowy trwał prawie tydzień. Realizacją zdjęć zajął się pracownik drukarni – Paweł Rulewski – specjalista ds. wydruków wielkoformatowych, który pasjonuje się również fotografią.

- Kiedy Natalia z działu marketingu opowiedziała o pomyśle kalendarza, zaproponowałem, że sam wykonam zdjęcia i zajmę się ich obróbką oraz składem. Praca nad kalendarzem 2019 była świetną przygodą i zdecydowanie nowym doświadczeniem – wspomina Rulewski.

- Na potrzeby kalendarza stworzyliśmy specjalny stelaż (zaprojektowany przez pana Stefana Plutę – „złotą rączkę Opolgrafu), który utrzymywał aparat pod sufitem, a na podłodze układaliśmy w różnych aranżacjach i figurach książki oraz składki drukowane w Opolgrafie – kontynuuje Natalia Ciecióra.

Dział marketingu zamienił się w studio fotograficzne, przebieralnie i salon piękności, gdzie każdy uczestnik sesji mógł poczuć się jak w profesjonalnym studio.

W projekt zaangażowało się wielu pracowników. W sesji zdjęciowej wzięło udział 19 osób z działu handlowego, zaopatrzenia, produkcji, introligatorni, warsztatu, jakości, technologii, CTP oraz administracji.

- Uwielbiam nasze kalendarze, w których występują pracownicy. W roku 2016 wcielaliśmy się w muzyków, kilka lat wcześniej w postaci filmowe. Pamiętam również kalendarz z udziałem naszych dzieci – wspomina Agnieszka Krehut-Kaniecka, kierownik działu zaopatrzenia.

- Nie mogłam doczekać się realizacji zdjęć do kalendarza 2019: zaangażowanie pracowników do sesji zdjęciowej to oryginalny pomysł i przede wszystkim świetna zabawa - mówiła Joanna Biernat, która w drukarni zajmuje się kontaktem z klientami polskimi oraz zagranicznymi.

- W kalendarzu znajdziemy dwanaście zdjęć, które dobraliśmy w nawiązaniu do poszczególnych miesięcy. Więcej zdjęć można zobaczyć na stronie Opolgrafu oraz po zeskanowaniu kodu QR zamieszczonym na kalendarzu - dodaje Natalia Ciecióra.

Opolgraf to drukarnia dziełowa, która rocznie drukuje 9 mln książek polskich i zagranicznych wydawców. Firma angażuje się w działania promujące czytelnictwo, dlatego od 2016 roku organizuje Festiwal Książki Opole i utworzyła Fundację Fabryka Inspiracji PL.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie