Kara dla TVN 24 będzie anulowana? Mateusz Morawiecki: Chcemy, żeby było jak najwięcej wolnych mediów

Jakub Oworuszko (AIP)
Fot. Malgorzata Genca / Polskapresse
Udostępnij:
Nie milkną echa kontrowersyjnej decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o nałożeniu kary na nadawcę TVN24. Do sprawy odniósł się premier.

- Kara dla TVN może zostać anulowana - przyznała w rozmowie z Agencją Informacyjną Polska Press Joanna Kryńska z KRRiT. Państwowy regulator może to zrobić jednak dopiero po odwołaniu się nadawcy programu informacyjnego TVN24 i pozytywnym rozpatrzeniu wniosku.

O decyzję KRRiT pytany był w czwartek premier Mateusz Morawiecki, który podkreślił, że rada nie podlega rządowi i jest organem konstytucyjnym. - Mogę ze swojej strony powiedzieć, że wolne media są ogromną wartością i my oczywiście chcemy, żeby było jak najwięcej wolnych mediów. Nawet jeżeli one są bardzo stronnicze - przyznał Morawiecki. - Akurat w naszym kraju wolnych mediów jest tak wiele, że nie mamy na co narzekać - podsumował.

Nie wszyscy politycy są jednak tego samego zdania. „Kara dla TVN nie ma nic wspólnego z ograniczaniem wolności słowa. Przeciwnie, kara jest uzasadniona, bo TVN w relacji nie informował, tylko walczył jako strona dążąca do ulicznego przewrotu” - oceniła na Twitterze poseł Joanna Lichocka, członek Rady Mediów Narodowych.

CZYTAJ TAKŻE: TVN24 ma zapłacić 1,5 mln zł kary - tak zdecydowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

- To kontrowersyjna decyzja, ponieważ nigdy wcześniej tak wysokiej kary nie było - zauważył w rozmowie z AIP medioznawca dr Tomasz Gackowski z UW.

KRRiT przekonuje, że podjęła uchwałę w sprawie nałożenia kary na spółkę TVN SA w oparciu o dogłębną i długotrwałą analizę oraz że wysokość kary to tylko promil rocznego przychodu nadawcy w 2016 r. Analiza została przygotowana przez zewnętrznego eksperta dr Hannę Karp, religiologa, wykładowcę Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu.

KRRiT nałożyła na TVN 1 mln 479 tys. zł kary za sposób relacjonowania burzliwych wydarzeń w Sejmie i przed Sejmem w grudniu 2016 r. Posłowie głosowali wówczas m.in. nad budżetem na 2017 r. w Sali Kolumnowej, a przed parlamentem protestowały przeciwko rządowi PiS tysiące osób.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Kara dla TVN 24 będzie anulowana? Mateusz Morawiecki: Chcemy, żeby było jak najwięcej wolnych mediów - Portal i.pl

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Brzeszczot
W dniu 16.12.2017 o 17:03, takie tam napisał:

Fox Enterteiment nalezy do Australijczyka   Keith Rupert Murdoch 'Walt Disney Company, której prezesem i dyrektorem generalnym jest Michael Eisner, Żyd. W skład imperium Disneya, na czele którego stoi człowiek opisywany przez jednego z analityków mediów jako „control freak” (osoba maniakalnie kontrolująca, narzucająca swe zdanie otoczeniu)". Time Warner, Inc, jest drugim co wielkości międzynarodowym lewiatanem medialnym. Prezesem zarządu jest Gerald Levin, Żyd. Zależna od Time Warner HBO, jest największą w USA siecią płatnej telewizji kablowej. Kiedy Ted Turner, nie będący Żydem, w 1985 roku złożył ofertę zakupu CBS, w zarządach spółek medialnych w całym kraju wybuchła panika. Turner zarobił fortunę w reklamie, a następnie stworzył kanał informacyjny CNN, który odniósł niebywały sukces . Chociaż Turner zatrudniał na stanowiskach kierowniczych w CNN wielu Żydów, a samo CNN nigdy nie zajmowało publicznie stanowiska sprzecznego interesom żydowskim, jest to człowiek z dużym ego i silną osobowością i był uważany przez przewodniczącego William Paley (prawdziwe nazwisko Palinsky, Żyd ) i innych Żydów w CBS jako osoba nie dająca się kontrolować: wolny strzelec, który mógł w w przyszłości obrócić się przeciwko nim.Co więcej, żydowski reporter Daniel Schorr, który pracował dla Turnera, oświadczył publicznie, że jego były szef żywił osobistą niechęć do Żydów. Aby zablokować ofertę Turnera, kierownictwo CBS zaprosiło żydowskiego magnata w dziedzinie teatru, hotelarstwa, ubezpieczeń oraz produkcji papierosów, Laurence Tisch'a do rozpoczęcia „przyjaznego” przejęcia spółki, i od 1986 do 1995 roku Tisch był prezesem i dyrektorem generalnym CBS, usuwającym wszelkie nie-Żydowskie zagrożenia dla tejże firmy. Późniejsze starania Turnera, który próbował kupić główne sieci informacyjne, zostały zablokowane przez Time Warner Levina, który jest właścicielem prawie 20% akcji spółki, oraz posiada prawo veta w zarządzie. ..tylko około 25 procent spośród wydawanych w USA 1500 gazet jest niezależną własnością, pozostałe 75 procent należy do multi -wydawnictw. Jedynie nieliczne są wystarczająco duże, aby utrzymać niezależnych sprawozdawców poza ich własną społecznością, reszta zależna jest od kilku głównych agencji informacyjnych krajowych i międzynarodowych itd itd.

Ci ludzie mają obywatelstwo amerykańskie i nie byli agentami SB, tak jak to się dzieje w przypadku polskojęzycznych lewackich propagandowych mediów.

t
takie tam
W dniu 15.12.2017 o 10:04, Brzeszczot napisał:

Wreszcie zabrali się za tą szczekaczkę. Karę należy zwiększyć do takiej kwoty, aby spowodować upadek tej stacji, a nie ją anulować. Kogo się przestraszyli? Jakiejś Amerykanki? W USA nie ma mediów będących w obcych rękach, wszystkie media są amerykańskie.

Fox Enterteiment nalezy do Australijczyka   Keith Rupert Murdoch

 

'Walt Disney Company, której prezesem i dyrektorem generalnym jest Michael Eisner, Żyd. W skład imperium Disneya, na czele którego stoi człowiek opisywany przez jednego z analityków mediów jako „control freak” (osoba maniakalnie kontrolująca, narzucająca swe zdanie otoczeniu)"

Time Warner, Inc, jest drugim co wielkości międzynarodowym lewiatanem medialnym. Prezesem zarządu jest Gerald Levin, Żyd. Zależna od Time Warner HBO, jest największą w USA siecią płatnej telewizji kablowej. 

Kiedy Ted Turner, nie będący Żydem, w 1985 roku złożył ofertę zakupu CBS, w zarządach spółek medialnych w całym kraju wybuchła panika. Turner zarobił fortunę w reklamie, a następnie stworzył kanał informacyjny CNN, który odniósł niebywały sukces . Chociaż Turner zatrudniał na stanowiskach kierowniczych w CNN wielu Żydów, a samo CNN nigdy nie zajmowało publicznie stanowiska sprzecznego interesom żydowskim, jest to człowiek z dużym ego i silną osobowością i był uważany przez przewodniczącego William Paley (prawdziwe nazwisko Palinsky, Żyd ) i innych Żydów w CBS jako osoba nie dająca się kontrolować: wolny strzelec, który mógł w w przyszłości obrócić się przeciwko nim.

Co więcej, żydowski reporter Daniel Schorr, który pracował dla Turnera, oświadczył publicznie, że jego były szef żywił osobistą niechęć do Żydów. Aby zablokować ofertę Turnera, kierownictwo CBS zaprosiło żydowskiego magnata w dziedzinie teatru, hotelarstwa, ubezpieczeń oraz produkcji papierosów, Laurence Tisch'a do rozpoczęcia „przyjaznego” przejęcia spółki, i od 1986 do 1995 roku Tisch był prezesem i dyrektorem generalnym CBS, usuwającym wszelkie nie-Żydowskie zagrożenia dla tejże firmy. Późniejsze starania Turnera, który próbował kupić główne sieci informacyjne, zostały zablokowane przez Time Warner Levina, który jest właścicielem prawie 20% akcji spółki, oraz posiada prawo veta w zarządzie.

 

..tylko około 25 procent spośród wydawanych w USA 1500 gazet jest niezależną własnością, pozostałe 75 procent należy do multi -wydawnictw.

 Jedynie nieliczne są wystarczająco duże, aby utrzymać niezależnych sprawozdawców poza ich własną społecznością, reszta zależna jest od kilku głównych agencji informacyjnych krajowych i międzynarodowych

itd itd 

 
G
Gość

Za rządów PO rodzina Radio-ma-ryja i kluby Gazety Polskiej organizowały protesty antyrządowe, a szczekaczki Rydzyka wprost nawoływały do udziału w tych protestach.Czyli szczekaczki Rydzyka - stosując te same kryteria - zasłużyły na znacznie wyższą karę, niż TVN.

Skoro obsadzona przez partyjnych z PiS stosuje taką politykę wobec TVN, to po wyborach przegranych przez PiS szczekaczki Rydzyka dostaną zasłużoną karę za swoje zaangażowanie w protesty antyrządowe z przeszłości.

p
panjakis
W dniu 15.12.2017 o 18:34, Brzeszczot napisał:

Nazywasz gimbusie polskie narodowe media szczekaczką? Nasz Dziennik, Radio Maryja, czy Telewizja Trwam oraz Telewizja Republika lub Gazeta Polska, to są prawdziwie polskie media (a nie polskojęzyczne), które z tego powodu w żadnym wypadku nie pójdą do likwidacji niezależnie od władzy jaka się pojawi w naszym nieszczęśliwym kraju. Pamiętaj, komuniści już do władzy nie wrócą. Ich czas powoili się już kończy.

Nikomu się nie marzy komunizm a o powrocie nawet nie ma mowy bo u nas komunizmu nigdy nie było. Co do prawdziwie polskich mediów to zgadzam się z tobą że radio maryja, trwam  są 100% polskie (za pieniądze zbierane przez Rydzyka na ratowanie stoczni) czy też tv republika ale co z tego jak nadają non stop propagandę  na zlecenie partii rządzącej. Judzą i zioną nienawiścią i jadem.Tak prawdziwie po polsku i po katolicku.  Takie są te 100% polskie media. Panie boże chroń mnie przed takimi patriotami i prawdziwymi polaczkami. TVN czy Polsat pokazują trochę więcej prawdy i to boli rządzących bo kiedyś już była jedyna słuszna partia, jedyne słuszne media która nadawały non stop jak partia rośnie w siłę a ludziom żyje się dostatniej i tylko zgniły zachód cały czas sypał nam piach w tryby.  Teraz historia zatoczyła koło i jak to się skończyło dokładnie wiesz. Znowu ktoś będzie musiał przeskoczyć przez płot i znowu trzeba będzie wyzwalać Polskie Nie wiem za co płacę abonament. Chyba tylko za to aby za swoje pieniądze być ogłupiany. :angry:

B
Brzeszczot
W dniu 15.12.2017 o 11:16, Gość napisał:

Jeśli PIS przyjmie taką praktykę, to dalszy skutek będzie następujący - szczekaczka Rydzyka po przegranych przez PIS wyborach na pewno pójdzie do likwidacji. Otrzeźwiałeś, Brzeszczot?

Nazywasz gimbusie polskie narodowe media szczekaczką? Nasz Dziennik, Radio Maryja, czy Telewizja Trwam oraz Telewizja Republika lub Gazeta Polska, to są prawdziwie polskie media (a nie polskojęzyczne), które z tego powodu w żadnym wypadku nie pójdą do likwidacji niezależnie od władzy jaka się pojawi w naszym nieszczęśliwym kraju. Pamiętaj, komuniści już do władzy nie wrócą. Ich czas powoili się już kończy.

Ł
Łodzianin
szkoda bo to TVN to nie dziennikarstwo tylko szczujnia
G
Gość
W dniu 15.12.2017 o 10:04, Brzeszczot napisał:

Wreszcie zabrali się za tą szczekaczkę.

Jeśli PIS przyjmie taką praktykę, to dalszy skutek będzie następujący - szczekaczka Rydzyka po przegranych przez PIS wyborach na pewno pójdzie do likwidacji. Otrzeźwiałeś, Brzeszczot?

b
boliczacha
W dniu 15.12.2017 o 10:04, Brzeszczot napisał:

Wreszcie zabrali się za tą szczekaczkę. Karę należy zwiększyć do takiej kwoty, aby spowodować upadek tej stacji, a nie ją anulować. Kogo się przestraszyli? Jakiejś Amerykanki? W USA nie ma mediów będących w obcych rękach, wszystkie media są amerykańskie.

No właśnie. Należy też wyjaśnić, że w Ameryce nie ma mediów o "bezpieczniackiej" genezie.

B
Brzeszczot

Wreszcie zabrali się za tą szczekaczkę. Karę należy zwiększyć do takiej kwoty, aby spowodować upadek tej stacji, a nie ją anulować. Kogo się przestraszyli? Jakiejś Amerykanki? W USA nie ma mediów będących w obcych rękach, wszystkie media są amerykańskie.

r
rew
Ciekawe że Radio Maryja nie zostało uznane za stronnicze? Albo badziewne czasopisma prawicowe typu "W sieci". Tam przecież tylko wychwalanie PiSu i nic więcej.
G
Gość
Wolność znaczy robić co się chce. Zastrzeżone dla mediów, gangsterów, solidarnych. Reszta odpowiada za swoje czyny. No, a kara powinna być w granicach 50-100 złotych. Tak byłoby sprawiedliwie !
Więcej informacji na stronie głównej Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie