„Każda branża potrzebuje spotkań na żywo, a spożywcza nie jest wyjątkiem”

Katarzyna Borek
Rozmowa z Dariuszem Wawrzyniakiem – Dyrektorem Grupy Produktów Grupy MTP i przedstawicielem targów POLAGRA, najważniejszego i międzynarodowego wydarzenia dla branży spożywczej i gastronomicznej w Polsce. To tam zostaną wręczone nagrody dla zwycięzców naszego plebiscytu Mistrzowie Smaku.

Czym są targi POLAGRA? Do kogo są kierowane?

To przede wszystkim miejsce nawiązywania biznesowej współpracy w całej branży spożywczej i sektorze HoReCa. To miejsce inspiruje i umożliwia rozwój, zarówno w zakresie wyposażenia przedsiębiorstwa w nowoczesne rozwiązania technologiczne, jak i zwiększenia liczby partnerów swojej działalności. Każda branża potrzebuje spotkań na żywo, a spożywcza nie jest wyjątkiem. Z każdą kolejną edycją stwarzamy coraz lepsze miejsce dla naszych wystawców i zwiedzających.

Jak targi POLAGRA zmieniały się na przestrzeni lat?

Jeszcze w latach 80. były poświęcone głównie sektorowi rolniczemu, natomiast z każdą kolejną edycją oferta targów rozrastała się, a wystawców przybywało. Czego efektem jest bardzo rozbudowana oferta dla całego sektora spożywczego oraz HoReCa.

Obecnie na targach POLAGRA spotykają się zarówno przedstawiciele rządów, eksperci branży spożywczej, prezesi, managerowie, właściciele firm, szefowie kuchni, pracownicy gastronomii, zawodowi piekarze, ale też uczniowie szkół czy kulinarni amatorzy.

W trakcie targów odbywają się także dwa konkursy: Kulinarny Puchar Polski i Master Baker. Na czym polegają?

Kulinarny Puchar Polski to konkurs naprawdę wyjątkowy z dwudziestoletnią tradycją. Nie można się do niego zgłosić, trzeba wygrać jeden z konkursów nominowanych organizowanych w ciągu roku w całym kraju. A w tych startują najlepsi kucharze w Polsce, nawet jedni z najlepszych na świecie. I nie ma w tym grama przesady. Wystarczy przejrzeć listę laureatów i sprawdzić, jakie odnosili sukcesy. Kucharzom nie trzeba tego konkursu rekomendować. Z kolei dla publiczności przyglądanie się pracy najlepszych szefów kuchni może być ogromną przyjemnością i nauką.

Master Baker jest konkursem dla piekarzy zawodowych, amatorów, członkiń i członków Kół Gospodyń Wiejskich i uczniów szkół o profilu spożywczym. Wszystkim zawodnikom daje możliwość pokazania swoich umiejętności piekarskich i sprawdzenia się na poziomie krajowym, ale i cenną naukę, ponieważ wszystkich ocenia bowiem profesjonalne jury.

Czyli miłośnicy kuchni też są mile widziani?

Oczywiście! Na targach POLAGRA każdy zainteresowany branżą czy gotowaniem znajdzie tu coś dla siebie, choć rzeczywiście główny nacisk kładziemy na spotkania biznesowe.

Warto jeszcze wspomnieć o wydarzeniu, które uzupełnia się z POLAGRĄ, czyli targach Smaki Regionów. Potrwają od 24 do 26 września, wstęp na nie jest bezpłatny, więc każdy miłośnik regionalnych przysmaków będzie mógł spróbować czegoś pysznego.

Co sądzi Pan o Mistrzach Smaku?

To fantastyczna inicjatywa, która oddaje głos w ręce konsumentów – koniec końców to ich wybory decydują o sukcesie każdej firmy i przedsięwzięcia. To też doskonała szansa na wyróżnienie osób, które wkładają ogromny wysiłek w swoją pracę. Warto je docenić, tym bardziej że cała branża spożywcza i sektor HoReCa przeżywają aktualnie bardzo trudny czas. O tym też będziemy rozmawiać podczas debat i paneli dyskusyjnych na dwóch scenach.

Spotkanie wystawców ze zwycięzcami plebiscytu jest ważne, prawda?

Chwila rozmowy z finalistami i laureatami to szansa na poznanie ich przepisu na sukces, ale i nawiązanie kontaktów biznesowych. Skoro obie strony widzą korzyść z takiej możliwości, to tym bardziej się cieszymy. Mam nadzieję, że spotkamy się w jak największym gronie w poniedziałek, 26 września, w pawilonie nr 5, na Scenie Trendów targów POLAGRA.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: „Każda branża potrzebuje spotkań na żywo, a spożywcza nie jest wyjątkiem” - Polska Times

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska