Kędzierzyn-Koźle. PKP PLK wyremontowała ważną linię kolejową. Są nią transportowane towary

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Kończy się przebudowa ważnej linii kolejowej na pograniczu Opolszczyzny i województwa śląskiego.
Kończy się przebudowa ważnej linii kolejowej na pograniczu Opolszczyzny i województwa śląskiego. PKP PLK
Linia od Toszka do Starego Koźla to jedna z najważniejszych tras towarowych, która zapewnia m.in. transport z województwa śląskiego do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni oraz do granicy z Czechami w Chałupkach i z Białorusią w Małaszewiczach.

PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontowały trasę z Toszka w stronę Kędzierzyna-Koźla. Pociągi towarowe jeżdżą teraz po niej z prędkością do 90 km/h, a to oznacza skrócenie czasu przewozu towarów.

Na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki odbudowany został drugi tor, dzięki czemu po linii kursuje dwukrotnie więcej składów niż jeszcze rok temu.

Istotnym efektem realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego jest zwiększenie możliwości i efektywności przewozu towarów. Takie korzyści przynosi również przebudowa m.in. torów pomiędzy stacjami Toszek a Kędzierzyn-Koźle – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Linia od Toszka Północ do Starego Koźla to jedna z najważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Zapewnia m.in. transport z województwa śląskiego do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni. Towary jadą też na południe i wschód do granicy z Czechami w Chałupkach i granicy z Białorusią w Małaszewiczach.

  • W ramach robót wymieniono 40 km torów.
  • Zamontowany został tzw. ciężki typ sieci, co zapewnia dobre warunki przejazdu pociągom towarowym.
  • Płynną jazdę składów gwarantuje 30 nowych rozjazdów.
  • Przebudowano też 45 obiektów inżynieryjnych, w tym 5 mostów i 12 wiaduktów.

M.in. zmodernizowany został most o długości 67 metrów między Sławięcicami a Kędzierzynem-Koźlem, po którym pociągi przejeżdżają nad Kanałem Kędzierzyńskim i ten nad Kanałem Gliwickim oraz wiadukty w Paczynie i Pisarzowicach koło Toszka.

Przebudowaliśmy również nastawnie m.in. w Toszku i Rudzińcu Gliwickim - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Natomiast modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym i remont 10 przejazdów kolejowo – drogowych zapewniają wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego.

Co ważne, dzięki zastosowanym materiałom i rozwiązaniom ograniczony został też hałas i oddziaływanie kolei na środowisko.

Wartość inwestycji pn. „Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682 oraz 872 na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle" to ponad 265 mln zł.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską. Zakończenie wszystkich prac nastąpi do kwietnia 2021 roku.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie