Kędzierzyn-Koźle. PKP PLK wyremontowała ważną linię kolejową. Są nią transportowane towary

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Kończy się przebudowa ważnej linii kolejowej na pograniczu Opolszczyzny i województwa śląskiego.
Kończy się przebudowa ważnej linii kolejowej na pograniczu Opolszczyzny i województwa śląskiego. PKP PLK
Linia od Toszka do Starego Koźla to jedna z najważniejszych tras towarowych, która zapewnia m.in. transport z województwa śląskiego do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni oraz do granicy z Czechami w Chałupkach i z Białorusią w Małaszewiczach.

PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontowały trasę z Toszka w stronę Kędzierzyna-Koźla. Pociągi towarowe jeżdżą teraz po niej z prędkością do 90 km/h, a to oznacza skrócenie czasu przewozu towarów.

Na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki odbudowany został drugi tor, dzięki czemu po linii kursuje dwukrotnie więcej składów niż jeszcze rok temu.

Istotnym efektem realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego jest zwiększenie możliwości i efektywności przewozu towarów. Takie korzyści przynosi również przebudowa m.in. torów pomiędzy stacjami Toszek a Kędzierzyn-Koźle – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Linia od Toszka Północ do Starego Koźla to jedna z najważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Zapewnia m.in. transport z województwa śląskiego do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni. Towary jadą też na południe i wschód do granicy z Czechami w Chałupkach i granicy z Białorusią w Małaszewiczach.

  • W ramach robót wymieniono 40 km torów.
  • Zamontowany został tzw. ciężki typ sieci, co zapewnia dobre warunki przejazdu pociągom towarowym.
  • Płynną jazdę składów gwarantuje 30 nowych rozjazdów.
  • Przebudowano też 45 obiektów inżynieryjnych, w tym 5 mostów i 12 wiaduktów.

M.in. zmodernizowany został most o długości 67 metrów między Sławięcicami a Kędzierzynem-Koźlem, po którym pociągi przejeżdżają nad Kanałem Kędzierzyńskim i ten nad Kanałem Gliwickim oraz wiadukty w Paczynie i Pisarzowicach koło Toszka.

Przebudowaliśmy również nastawnie m.in. w Toszku i Rudzińcu Gliwickim - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Natomiast modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym i remont 10 przejazdów kolejowo – drogowych zapewniają wyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego.

Co ważne, dzięki zastosowanym materiałom i rozwiązaniom ograniczony został też hałas i oddziaływanie kolei na środowisko.

Wartość inwestycji pn. „Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682 oraz 872 na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle" to ponad 265 mln zł.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską. Zakończenie wszystkich prac nastąpi do kwietnia 2021 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie