Kiedy otwarcie obwodnicy Czarnowąsów? Jest decyzja

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
124 mln zł kosztowała budowa obwodnicy Czarnowąsów, największej inwestycji w historii Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. Wykonawcą była firma Drog-Bud z  Częstochowy. Ponad 106 mln pochłonęły roboty, 16 mln to pieniądze na  wykup gruntów, a 1,3 mln zł kosztował nadzór inwestorski.
124 mln zł kosztowała budowa obwodnicy Czarnowąsów, największej inwestycji w historii Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. Wykonawcą była firma Drog-Bud z Częstochowy. Ponad 106 mln pochłonęły roboty, 16 mln to pieniądze na wykup gruntów, a 1,3 mln zł kosztował nadzór inwestorski. Archiwum
Na 9 listopada zaplanowano uroczyste otwarcie wartej 124 mln zł obwodnicy Czarnowąsów w Opolu. 10 listopada droga zostanie oddana do ruchu.

- Prace główne zostały zakończone, trwają jeszcze te związane z porządkowaniem czy malowaniem - mówi Arkadiusz Branicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.

Ruszyły również wszystkie odbiory, a te muszą potrwać, bo ich zakres jest ogromny. Chodzi nie tylko o drogę, ale również mosty, wiadukt, sieć energetyczną czy gazową. - Uroczyste otwarcie obwodnicy zaplanowaliśmy na 9 listopada, natomiast samochody wpuścimy na nią 10 listopada rano - mówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego.

Drogowcy przypominają kierowcom, że obwodnica Czarnowąsów cały czas jest placem budowy i nie można na nią wjeżdżać.

- Grożą za to mandaty - przestrzega Arkadiusz Branicki.

Największym obiektem inżynieryjnym nowej obwodnicy jest ten wiadukt nad torami kolejowymi na trasie Opole - Jelcz Laskowice oraz tymi wiodącymi do elektrowni.

Budowa obwodnicy Czarnowąsów na finiszu [wideo, zdjęcia]

Obwodnica zbudowana została w ciągu drogi wojewódzkiej nr 454 Opole - Namysłów. - To jedna z najbardziej zatłoczonych dróg wojewódzkich i odciążenie wsi, przez które przebiega, było naszym priorytetem - dodaje Ogłaza. - Mówię wsi, bo zaczynaliśmy budować obwodnicę, kiedy Czarnowąsy były samodzielną miejscowością.

Droga, która zaczyna się przy węźle obwodnicy Opola na ul. Sobieskiego, a kończy przy stacji paliw Lotosu między Borkami a Czarnowąsami (dziś dzielnicy stolicy województwa), ma 5,3 kilometra długości.

Oprócz jezdni powstało tam pięć rond, cztery wiadukty i most nad Mała Panwią oraz waga dla pojazdów wraz z miejscem kontroli dla policji i Inspekcji Transportu Drogowego.

Nowy trakt będzie oświetlony lampami LED, na odcinku 300 metrów powstały ekrany akustyczne, przebudowana została również sieć energetyczna.

Zakończona budowa to pierwszy etap prac. Drugi etap zakłada budowę obejścia Dobrzenia Małego i Wielkiego. Na razie nie ma jednak pieniędzy na jego realizację.

Zobacz wideo: OBWODNICA CZARNOWĄSÓW PRAWIE GOTOWA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska