- Ja to nazywam tzw. miękką jazdą. A więc żadnych gwałtownych ruchów kierownicą. Czyli łagodnie pokonujemy zakręty, łagodnie zmieniamy tor jazdy, łagodnie i odpowiednio wcześniej hamujemy. Delikatnie operujemy też pedałem gazu. Pamiętajmy, że zachowujemy znacznie większe odległości między pojazdami. Jeśli jedziemy po oblodzonej nawierzchni, to o ile zauważymy, że nie zdążymy zahamować i uderzymy w poprzedzający nas pojazd, to wcześniej kołami starajmy się poszukać śniegu i na nim spróbujmy zahamować.
Pamiętajmy też, że inną technikę hamowania powinni przećwiczyć kierujący autem wyposażonym w ABS, a inną autem, które takiego systemu nie ma. Przy ABS-ie możemy wcisnąć pedał hamulca do podłogi, a następnie, zbliżając się do przeszkody, spróbować ją ominąć. Inaczej jest przy autach bez ABS. Tu pedał hamulca należy traktować bardzo delikatnie i hamować pulsacyjnie. Czyli naciskając i zwalniając pedał. Przy gwałtownym naciśnięciu pedału hamulca koła zostaną zablokowane i auto wpadnie w poślizg.
Czytaj e-wydanie NTO - > Kup online
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?