Goszczowice, mała wieś w gminie Tułowice przy linii kolejowej Opole - Nysa. Niestety, dla jej mieszkańców nigdy nie było tu stacji kolejowej.
Żeby wsiąść do pociągu, muszą dojeżdżać do oddalonych o kilka kilometrów Sowina lub Tułowic.
I dzieje się tak, choć kolej obiecała nam, że po remoncie linii będziemy mieli swój własny przystanek - mówi Andrzej Pochopień, sołtys Goszczowic. - Pociągi już dawno jeżdżą po nowych torach, a my stacji jak nie mieliśmy, tak nie mamy.
Robotnicy zrobili tylko krawędź peronu i na tym prace się zakończyły. W jego obrębie leżą też materiały budowlane, ale budowlańców nie ma tam od miesięcy. Podobnie zresztą sytuacja wygląda z innym nowym przystankiem w gminie Tułowice - Szydłów Centrum. Dlaczego?
Cały czas prowadzone są procedury związane z uzyskaniem stosownych decyzji administracyjnych dla nowych obiektów - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe. - Zależy nam na tym, by od kolejnej korekty rozkładu jazdy, która ma nastąpić na przełomie sierpnia i września, oba przystanki były dostępne dla podróżnych.
Stacje Goszczowice i Szydłów Centrum – to ostatnie tego typu obiekty na trasie, które wymagają jeszcze prac wykończeniowych związanych m.in. z nawierzchnią, energetyką, trasami dojścia oraz wygrodzeniem.
Przypomnijmy. Przebudowa linii kolejowej Opole - Nysa ruszyła na początku 2018 roku. W ramach prac robotnicy wymienili między innymi prawie 50 kilometrów torów, przebudowali 59 przejazdów kolejowo-drogowych, 6 mostów i 81 przepustów pod torami.
Dzięki temu pociągi pasażerskie mogą rozwijać tu prędkość 120 a towarowe 100 km/h.
Wyremontowano też dziewięć przystanków oraz dwie stacje, w Łambinowicach i Szydłowie. Powstała też nowa stacja Nysa Wschodnia. Dwie kolejne: Goszczowice i Szydłów Centrum czekają na dokończenie.
Na wszystkich wyremontowanych dworcach i przystankach są podwyższone perony, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone w elementy małej architektury: wiaty, ławki, stojaki na rowery, kosze na śmieci, zamontowane zostało też nowe oświetlenie i oznakowanie - wylicza Mirosław Siemieniec.
Koszt prac to 122,5 mln zł. 102 mln zł to wkład województwa opolskiego.
Pieniądze te zarząd województwa pozyskał z Unii Europejskiej, z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Marlena Maląg o programach dla seniorów - iPolitycznie plus
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?