Kluczbork. Z jakimi problemami przychodzili do rzecznika konsumentów w 2010 roku mieszkańcy?

Anna Wyspiańska [email protected]
Janusz Kuliberda, powiatowy rzecznik konsumentów, urzęduje w starostwie powiatowym w Kluczborku w pokoju nr. 403.
Janusz Kuliberda, powiatowy rzecznik konsumentów, urzęduje w starostwie powiatowym w Kluczborku w pokoju nr. 403.
W Kluczborku najczęściej skarżyliśmy się na usługi telekomunikacyjne i ubezpieczenia.

Tak wynika z danych powiatowego rzecznika konsumentów w Kluczborku, u którego w mijającym roku mieszkańcy powiatu szukali pomocy. Ludzie skarżyli się też m.in. na jakość zakupionego obuwia i ofert turystycznych.

Zobacz: Co zrobić z niechcianym prezentem?

- Wielu żaliło się też na przykład, że agenci reprezentujący firmę o nazwie podobnej do Telekomunikacji Polskiej, wykorzystywali tę zbieżność do zawierania niekorzystnych umów - mówi Janusz Kuliberda, powiatowy rzecznik konsumentów. - Przy próbach odstąpienia od umów, żądano od nich zapłaty wysokich kar umownych.

Niestety - takie kary są zgodne z przepisami. Dlatego Janusz Kuliberda zaleca dużą ostrożność przy zawieraniu jakichkolwiek umów.

Zobacz: Świąteczne zakupy w internecie. Co z ofiarami oszustw?

Tegoroczną “nowością” na biurku urzędnika są interwencje dotyczące odmowy wypłacenia należnych odszkodowań przez firmy ubezpieczeniowe. Dotyczy to zarówno odszkodowań z obowiązkowego OC komunikacyjnego, jak też indywidualnych ubezpieczeń majątkowych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska