Tak wynika z danych powiatowego rzecznika konsumentów w Kluczborku, u którego w mijającym roku mieszkańcy powiatu szukali pomocy. Ludzie skarżyli się też m.in. na jakość zakupionego obuwia i ofert turystycznych.
Zobacz: Co zrobić z niechcianym prezentem?
- Wielu żaliło się też na przykład, że agenci reprezentujący firmę o nazwie podobnej do Telekomunikacji Polskiej, wykorzystywali tę zbieżność do zawierania niekorzystnych umów - mówi Janusz Kuliberda, powiatowy rzecznik konsumentów. - Przy próbach odstąpienia od umów, żądano od nich zapłaty wysokich kar umownych.
Niestety - takie kary są zgodne z przepisami. Dlatego Janusz Kuliberda zaleca dużą ostrożność przy zawieraniu jakichkolwiek umów.
Zobacz: Świąteczne zakupy w internecie. Co z ofiarami oszustw?
Tegoroczną “nowością” na biurku urzędnika są interwencje dotyczące odmowy wypłacenia należnych odszkodowań przez firmy ubezpieczeniowe. Dotyczy to zarówno odszkodowań z obowiązkowego OC komunikacyjnego, jak też indywidualnych ubezpieczeń majątkowych.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?