Kolej odbudowała tory między Jełową a Murowem. Niestety, nadal nie jeżdżą po nich składy z drewnem

Sławomir DragułaZaktualizowano 
2017 rok. Odbudowa linii kolejowej Murów-Jełowa. Sławomir Mielnik
PKP Polskie Linie Kolejowe w 2017 roku odbudowały tory między Jełową a Murowem. Do tej pory nie pojechał po nich żaden pociąg, a ciężarówki nadal rozjeżdżają lokalne drogi.

- Tyle mówiło się o linii kolejowej, ale do tej pory nic po niej nie jeździ - napisał do nas mieszkaniec Murowa. - Zaczynam obawiać się, czy inwestowane miliony miały sens.

PKP Polskie Linie Kolejowe odbudowały dziesięciokilometrowy odcinek linii kolejowej nr 301 pomiędzy Jełową a Murowem. To pierwsza tego typu inwestycja na Opolszczyźnie od lat. Ruch pociągów został tam zawieszony 25 lat temu. Od tego czasu linia systematycznie popadała w ruinę. Złomiarze rozkradli infrastrukturę kolejową, kilkusetmetrowe odcinki zostały ogołocone z szyn. PKP Polskie Linie Kolejowe zainwestowały w ten odcinek sześć milionów złotych.

W ubiegłym roku robotnicy odbudowali torowisko, naprawili 19 przepustów, odnowili nawierzchnię na ośmiu przejazdach, przeprowadzili wycinkę drzew, które porastały szlak, a przy okazji wyremontowany został most w pobliżu Laskowic Oleskich, na linii do Kluczborka. Dzięki temu przeprawą będą mogły jeździć cięższe składy towarowe. Prace zakończyły się w listopadzie, linia przeszła też wszystkie odbiory. Przywrócenie kursowania składów do Murowa planowane było od nowego rocznego rozkładu jazdy, czyli od połowy grudnia 2017 roku.

Chodzi o około 50 pociągów miesięcznie. Po nowych torach odbywać ma się ruch towarowy. Transportowane mają być materiały do tartaku Stora Enso w Murowie i wywożone z niego gotowe wyroby. Mimo zapowiedzi, pociągi po trasie nie jeżdżą.

Mirosław Siemieniec z PKP Polskie Linie Kolejowe zapewnia, że pieniądze nie zostały wyrzucone w błoto.

- Firma Stora Enso na swoim terenie wykonuje jeszcze roboty związane z budową bocznicy kolejowej i dlatego nie ma prowadzonego ruchu kolejowego - wyjaśnia.

Siemieniec dodaje, że PKP PLK zawarły umowę ze Stora Enso na wykorzystywanie wyremontowanej trasy.

- W sytuacji rezygnacji z przewozów, przewidziano odpowiednie pokrycie kosztów robót - informuje Mirosław Siemieniec.

Przypomnijmy. Walka o odbudowę torów zaczęła się ponad pięć lat temu. W ten sposób władze gminy Murów chciały chronić lokalne drogi.

- Ciężarówki przyjeżdżające do naszego tartaku rozjeżdżają nasze drogi, które nie są przystosowane do takiego ciężaru - tłumaczył wówczas wójt Murowa Andrzej Puławski. - Kolej jest dla nich jedyną alternatywą.

DO zobaczenia - nowe seriale zagraniczne

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3