- Niektóre z tych urządzeń pamiętają początki minionego stulecia - Piotr Krywult, wicedyrektor w opolskim zakładzie linii kolejowych PKP pokazywał, jak działały drążki i korbki na linę, którymi kolejarze sterowali torami. - Teraz dyżurni nadzorują, by to komputery właściwie kierowały ruchem pociągów i automatycznie przestawiały tory, sygnalizatory itp.
- Modernizacja torowiska w Brzegu jest ostatnim elementem przebudowy trasy Wrocław - Opole - podkreśla Mirosław Siemieniec, rzecznik dolnośląskiej PKP. - Pod koniec tego roku prace mają zostać sfinalizowane.
Kolej inwestuje w Brzegu ponad 150 mln. zł. Poza modernizacją torowiska PKP remontuje i przebudowie pięć wiaduktów, perony, wiaty. W planach jest założenie też wiat dźwiękochłonnych.
Jednak pierwsze zmiany poróżni z Opolszczyzny odczują dopiero pod koniec roku, kiedy to w nowym rozkładzie jazdy mają pojawić się pociągi kursujące pomiędzy Opolem a Wrocławiem z prędkością sięgającą nawet do 160 km na godzinę.
- Zobaczymy, czy tak będzie. Oby tylko pociągi przyjeżdżały punktualnie. Przez te całe roboty pociągi są często opóźnione nawet po kilkadziesiąt minut - dodaje Sebastian Karbowicz, podróżny z Brzegu.
Czytaj e-wydanie NTO - > Kup online
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?